اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هشدارفرمانده ارشد آمریکا؛ بادقت تحرکات نظامی چین در آفریقا را زیر نظر داریم

یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا نسبت به ساخت پایگاه‌های دریایی چین در آفریقا ابراز نگرانی کرد و آن را تهدید ملموس برشمرد.

هشدارفرمانده ارشد آمریکا؛ بادقت تحرکات نظامی چین در آفریقا را زیر نظر داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام نظامی ارشد آمریکا نسبت به تاسیس پایگاه‌های نظامی چین در قاره آفریقا به شدئ ابراز نگرانی شدید کرد.

به نوشته وبگاه «اینی نیوز» ژنرال استفان تاون‌سند، فرمانده نیروهای آمریکا مستقر در آفریقا (افریکم) در نشستی با قانونگذاران این کشور در روزهای  گذشته گفت که با دقت افزایش حضور نظامی چین در این قاره را زیر نظر دارد.

این فرمانده ارشد آمریکایی گفت که چین در حال ساخت شبکه‌ای از پایگاه‌های نظامی به ویژه دریایی در این قاره است که تهدیدی قابل توجه علیه آمریکا محسوب می‌شود. ژنرال تاون‌سند گفت که پکن در حال توسعه حضور خود در جیبوتی و مکان‌های دیگر است.

وی گفت: «کاری که آن‌ها در دو سال گذشته انجام  داده‌اند ساخت پایگاه‌های دریایی بزرگ در این قاره است. بنادر این پایگاه‌ها قادر به استقرارناوهای بزرگ، ناو هواپیمابر و زیردریایی‌های اتمی چین است. این ملموس‌ترین  تهدید از جانب چین علیه آمریکاست.چین چیزی فراتر از یک مکان می‌خواهد. من از بندری صحبت می‌کنم که آن‌ها از آنجا قادرند ناوهای خود را تعمیر و مسلح کنند.»

جیبوتی یکی از مکان‌های راهبردی در دهانه دریای سرخ با دسترسی آسان به دریای عرب و خلیج فارس و اقیانوس هند است. بسیاری از کشتیهایی که در عملیات مبارزه با دزدان دریایی مشارکت دارند نیز در این منطقه توقف می‌کنند. 

 یکی از نگرانیهای اصلی مقام‌های غربی نزدیک بودن این پایگاه به تاسیسات نظامی آنهاست. به طوریکه این پایگاه تنها هفت مایل با پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا در «کمپ لمونیر» فاصله دارد، پایگاهی که در سال 2001 تاسیس شد و تنها پایگاه دائمی ارتش آمریکا در آفریقاست. این پایگاه چین همچنین با بندر اصلی جیبوتی که کشتیهای جنگی اروپایی و آمریکایی مرتب به آنجا می‌روند تنها پنج مایل فاصله دارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول