اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر اجرای سند سازگاری با شرایط کم‌آبی در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بر اجرای سند سازگاری با شرایط کم‌آبی استان تاکید کرد و گفت: باید با اداراتی که الگوی مصرف انرژی را رعایت نمی‌کنند به شدت برخورد شود، چرا که در مدیریت مصرف برق ادارات دولتی در اولویت مصرف صحیح انرژی و مدیریت مصرف هستند.

تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر اجرای سند سازگاری با شرایط کم‌آبی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید کمال‌الدین میرجعفریان امروز در نشست شورای خشکسالی خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای سند سازگاری با شرایط کم‌آبی استان باید در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد، این سند را نقشه راه مدیریت آب خراسان رضوی برشمرد و تاکید کرد: باید اجرای آن در دستور کار دستگاه‌های اجرایی متولی به‌ویژه در زمینه تأمین و تخصیص آب قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: خشکسالی و آثار آن از مشکلات مهمی است که امسال گریبانگیر استان است، در سند سازگاری با شرایط کم‌آبی استان وظایف و تکالیف همه دستگاه‌های متولی آب مشخص شده و بحث هوشمندسازی، اصلاح شبکه‌های انتقال آب و توزیع آب نیز در این سند تدوین شده است.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری رسانه‌ها در ارائه گزارش عملکرد و اقدامات دستگاه‌ها در راستای مدیریت آب و مصارف آن گفت: به صورت جدی و بدون چشم‌پوشی باید با مصارف غیرمجاز آب و برق برخورد شود، زیرا این مصارف غیرمجاز می‌تواند صدمات و مخاطرات زیادی داشته باشد.

میرجعفریان ادامه داد: فعالیت‌های کشاورزی خراسان رضوی نباید در شرایط موجود مختل شود، بلکه باید کشت‌های جایگزین به کشاورزان معرفی و از آن‌ها حمایت شود تا کشاورزان دغدغه‌ای نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: همچنین نباید اجازه دهیم که دام‌های مازاد و به خصوص دام مولد از گردونه تولید خارج و کشتار شود، به این منظور باید تأمین نهاده مورد نیاز و آب شرب دام به میزان لازم و کافی مورد پیگیری مسؤولان متولی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید با اداراتی که الگوی مصرف انرژی را رعایت نمی‌کنند به شدت برخورد شود، در مدیریت مصرف برق ادارات دولتی در اولویت مصرف صحیح انرژی و مدیریت مصرف هستند.

میرجعفریان با اظهار این مطلب که میانگین بارندگی در خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۶۷ درصد کاهش یافته است، افزود: از ابتدای سال زراعی جاری در مهرماه سال گذشته تاکنون ۸۵ میلیمتر باران در استان باریده که نسبت به دوره آماری ۴۹ درصد کاهش دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی به جز کوهسرخ طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل کاهش بارندگی داشته‌اند.

وی افزود: در این مدت کمترین بارش در گناباد با ۳۰ میلیمتر و بیشترین بارش در کوهسرخ با ۱۷۸ میلیمتر گزارش شده و میانگین بارندگی در خراسان رضوی طی سال زراعی گذشته ۲۸۶ میلیمتر و در دوره آماری ۱۶۵ میلیمتر بوده است.

طبق گفته میرجعفریان، در فروردین ماه امسال میانگین بارش در خراسان رضوی ۷ میلیمتر گزارش شده که این میزان در سال گذشته ۱۲۷ و در دوره آماری ۴۰ میلیمتر بوده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول