اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تخلفات قضایی در کرمانشاه بسیار ناچیز است/ از مدیران شجاع حمایت می‌کنیم

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه تخلفات قضایی در کرمانشاه به یک درصد هم نمی رسد، گفت:‌ دستگاه قضا از مدیران شجاع و کارآمد برای تحقق شعار سال به منظور ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم پشتیبانی می‌کند.

تخلفات قضایی در کرمانشاه بسیار ناچیز است/ از مدیران شجاع حمایت می‌کنیم

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:
کمیسیون بررسی شکایت کارکنان دادگستری استان کرمانشاه راه‌اندازی می شود
خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست خبری خود با خبرگزاری‌های استان اظهار داشت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل در حفظ شان و منزلت کارکنان قضایی از سوی رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان‌ها این دستورالعمل در قالب ۹ ماده اعلام شده است که در  ماده اول کلیه مدیران قضات و کارکنان را شامل می شود.

توسلی زاده اظهار داشت: منصب و جایگاه قاضی بسیار جایگاه با ارزشی است که پیامبران نیز به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند، در بخشی از این دستورالعمل آمده است که قاضی در تصمیم خود مستقل است و هیچ فشار بیرونی نباید در تصمیمات قاضی اثرگذار باشد و خوشبختانه تاکنون در دادگستری کرمانشاه چنین فشاری بر قاضی تحمیل نشده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه اظهار گفت: قضات نیز باید شرایطی را فراهم کند که کارکنان دادگستری بدون هیچ واسطه ای بتواند با آنان ارتباط برقرار کنند که این مورد در استان کرمانشاه به خوبی انجام شده است و نه تنها کارکنان بلکه  مردم نیز توانستند ارتباطی با قضات و دستگاه قضایی داشته باشند.

وی در ادامه اظهار تصریح کرد: اخلاق حرفه‌ای جز اخلاق پسندیده قاضی محسوب می شود فعالیت قاضی نباید به گونه‌ای باشد که شان و جایگاه و آن را زیر سوال ببرد و باید از هر چیزی که او را در معرض اتهام قرار می‌دهد دوری کند.

وی همچنین در ادامه افزود: هیچ یک  از قضات نباید از سمت شکات مورد تهدید و اتهام قرار بگیرند و قاضی باید در فضای بسیار آرام به پرونده‌های مردم رسیدگی کند، دستگاه قضا از مدیران شجاع و کارآمد برای تحقق شعار سال به منظور ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم پشتیبانی می‌کند.

توسلی زاده گفت: مردم باید بدانند کلیه قضات و کارکنان دادگستری طبق ضوابطی وارد دستگاه قضایی می‌شوند و  تخلف در دستگاه قضایی کرمانشاه به یک درصد هم نمی‌رسد.

وی افزود: متاسفانه مردم اطلاعات جامعی از قوانین ندارند و اطلاعات حقوقی بسیار ضعیفی دارند و همین امر  موجب می‌شود که پرونده‌های آنها به سمت دادگستری سرازیر شود، به لحاظ اینکه قرارداد خود را به صورت حقوقی تنظیم نمی کنند ممکن است پرونده به سود آنان نباشد و از قاضی ناراضی باشند در این میان ما رضایت مردم را به عنوان این سرمایه اجتماعی می‌دانیم.

وی در پایان گفت: به زودی کمیسیون رسیدگی به شکایت های کارکنان دستگاه قضا راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول