اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شیوع کرونا، فعالیت‌های ورزشی را به حاشیه برده است

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: در حالی که محدودیت‌ها روز به روز زیاد می‌شود نباید فعالیت‌های ورزشی به حاشیه برود.

شیوع کرونا، فعالیت‌های ورزشی را به حاشیه برده است

صدیقه دهنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان  ضمن تبریک هفته سلامت اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا تمام حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار داد که یکی از بخش‌هایی که تاثیر بیشتری پذیرفت ورزش است در حالی که محدودیت‌ها روز به روز زیاد می‌شود اما نباید فعالیت‌های ورزشی به حاشیه رود.

وی با اشاره به اینکه با اعمال محدودیت‌ها فعالیت هرکس به نسبت کاهش پیدا می‌کند، افزود: در حالی که افراد باید  سعی کنند از هر فرصت استفاده کنند تا فعالیت حرکتی داشته باشند چرا که  فعالیت ورزشی می‌تواند در عدم ابتلای افراد به کووید ۱۹ بسیار کمک کننده باشد.

وی گفت: از موارد مهمی که امروزه افراد کرونایی را به کام مرگ می‌کشاند افزایش استرس است که با انجام فعالیت ورزشی گردش خون افزایش پیدا می‌کند که به دنبال آن شاهد ترشح آندروفین و کاهش استرس می‌شویم.

دهنایی بهانه‌هایی چون تعطیلی سالن‌های ورزشی را غیر قابل قبول دانست و گفت: فضای مجازی بستر خوبی است که افراد باید به آن توجه کنند چرا که انواع ورزش‌ها با هر سن و شرایط جسمی در این فضا فراهم است و از طرف دیگر در فضاهای باز و خلوت می‌توان حرکات کششی را انجام داد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: با وجودی که موج جهارم کرونا با شدت بیشتر درحال افزایش است توصیه می‌کنیم در دوره کرونا، ورزش کنند اما در محیط های بسته حتما ماسک بزنند و رعایت فاصله فیزیکی را بکنند و شستشوی دست را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: توجه به ورزش در زندگی هر فرد از موارد ضروری است که در هر شرایط زمانی و مکانی باید به آن پرداخته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با اشاره به اینکه ورزش باید در جامعه تقویت شود، گفت: باید از بیماری‌های غیرواگیری که در پس کرونا وجود دارد، هم ترسید.

علی خلیلی افزود: با گذشت ماه‌ها پس از تعطیلی باشگاه‌ها، شاهد افت محسوس سرانه ورزش در بعد همگانی و قهرمانی هستیم که این خود حاکی از آن است که در دوران پساکرونا باید با انرژی مضاعف‌تری برای جبران این عقب‌ماندگی تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: 361 باشگاه ورزشی در استان فعال است و تنها منبع ارتزاق باشگاه‌داران همین محل است و برخی از باشگاه‌ها هم قبل از کرونا هم استیجاری بوده است و همین امر موجب ضرر بسیاری در حوزه ورزش شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین به بحث مضرات کرونا و کم تحرکی ناشی از آن اشاره کرد و گفت: ضرر ناشی از کم تحرکی کرونا کم از ضرر مالی آن نیست و شیوع بیماری‌های غیرواگیر شاید یکی از مهمترین آسیب‌های کرونا در حوزه ورزش همگانی باشد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول