اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء از رصد تماس‌های آمریکا و القاعده در یمن خبر داد

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از رصد تماسهای آمریکا با سرکرده‌های القاعده در عدن و مأرب و هماهنگی‌ میان آنها خبر داد.

صنعاء از رصد تماس‌های آمریکا و القاعده در یمن خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور در دولت نجات ملی یمن، اطلاعات بیشتری از تحرکات گروه‌های افراطی در شمال و جنوب یمن و نقش آمریکا در تحریک آنها منتشر کرد.

به نوشته وبگاه «البوابه الاخباریه الیمنیه»، این امر با کنترل نیروهای صنعاء بر پایگاه‌های نظامی و مقرهای راهبردی بیشتر در مأرب واقع در شمال شرق کشور که گروه‌های افراطی همپیمان با ائتلاف سعودی، یکی از ارکان درگیری در این منطقه هستند، همزمان شده است.

«عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور یمن با اشاره به مشارکت دو شاخه از القاعده در نبردهای یمن از مدتهای پیش، گفت: سرویس‌های امنیتی وابسته به این وزارت‌خانه، تماسهای سرکرده‌های القاعده در عدن با اعضای این گروه تروریستی که در حال جنگ در مأرب هستند را رصد کرده‌اند. 

وی افزود: ۸۵ سرکرده خارجی در صفوف القاعده در مأرب حضور دارند که برخی از آنها مستقیما با آمریکا در ارتباطند که نقش آن در تحریک گروه‌های تروریستی، بر کسی پوشیده نیست.

القاعده و داعش در جنگ کنونی علیه یمن نیز از همان روز نخست تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، در کنار متجاوزان بودند و طی سالهای متمادی این تجاوز، نیروهای القاعده در استان‌های مختلف علیه ارتش و کمیته‌های مردمی جنگیده‌اند و  آشکارا سلاح‌های غربی در اختیار آنها قرار داده شده است.

اکنون نیز حزب الاصلاح، القاعده و داعش همگی در مأرب برای دفاع از ایدئولوژی تکفیری واحدی جمع شده‌اند و این استان، آخرین سنگر آنهاست. نارضایتی آمریکا و همپیمانانش از آزادسازی مأرب بیانگر حمایت و نظارت آن بر سازمان‌های تکفیری و دلیلی آشکار بر این امر است که اساسا این گروه‌ها ساخته و پرداخته آمریکا و در خدمت اهداف آن هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول