اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ظریف هنوز نمی‌داند دیپلماسی باید در خدمت منافع ملی باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ظریف هنوز متوجه نیست دیپلماسی به خودی خود ارزشی ندارد، بلکه باید در خدمت امنیت کشور و منافع ملی باشد.

ظریف هنوز نمی‌داند دیپلماسی باید در خدمت منافع ملی باشد

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشور اظهار داشت: اظهارات اخیر آقای ظریف در ارتباط با سیاست خارجی و دیپلماسی و همچنین شرایط منطقه و نقش سردار سلیمانی نشان از این مهم دارد که شخصی چون آقای ظریف به عنوان وزیر امور خارجه متوجه این موضوع نشده است که باید دیپلماسی در خدمت امنیت کشور و منافع ملی باشد و دیپلماسی سیاسی به خودی خود ارزشی ندارد مگر اینکه در خدمت منافع ملی و امنیت ملی قرار گیرد. 

وی افزود: هنر سردار سلیمانی این بود که توانست دیپلماسی ما را به خدمت منافع ملی و امنیت ملی بگیرد و ایشان با مدیریتی که داشتند و تعامل با وزارت خارجه توانستند تهدید علیه امنیت ملی و همچنین تهدید بزرگ یعنی داعش را در صدها کیلومتر آنطرف‌تر از مرزهای ایران متوقف و نابود کنند. 

اللهیان در همین باره اضافه کرد: قاعدتاً این گویای توانمندی یک فرمانده نظامی در سطح سردار سلیمانی است که متأسفانه امثال آقای ظریف همه چیز را در تعامل با غرب و مذاکره با غرب می‌بیند و دولت آقای روحانی از تجربیات گذشته هم متأسفانه درس نگرفته است که آنچه که در میدان رقم خورد و منجر به اقتدار ایران اسلامی در منطقه شد، پای میز مذاکرات به نتیجه نرسید و مذاکرات ثمره‌ای را در تحریم‌ها و رفع تهدیدها علیه ملت ایران نداشت.

وی یادآور شد: معادلات در میدان رقم خورد و در آنجا که مبارزه بی‌امان سردار سلیمانی منجر به شکست داعش شد و ملت‌های منطقه را از چنین تهدید بزرگی نجات داد و ثبات را برای منطقه و کشور ما به ارمغان آورد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: قطعاً این نوع اظهارات آقای ظریف از محبوبیت شهید سلیمانی نکاسته و نخواهد کاست و طبق نظرسنجی‌ها حتی پس از شهادت سردار، بر محبوبیت شهید سلیمانی سردار دلها افزوده شد که این خاصیت ایمان، صداقت و عشق خدمت به مردم است که در سردار سلیمانی تبلور پیدا کرد. 

وی در خاتمه سخنانش بیان کرد: البته این حق برای مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محفوظ است که فایل صوتی آقای ظریف را دقیق بررسی کند و اگر اظهاراتی خلاف منافع ملی و امنیت ملی در سخنان ایشان باشد قاعدتاً نیاز به پیگیری حقوقی و قضایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول