اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بازگرداندن ۵۵ هزار هکتار از معادن فارس به استان

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس از بازگرداندن ۵۵ هزار هکتار از معادن فارس به استان خبر داد.

بازگرداندن ۵۵ هزار هکتار از معادن فارس به استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی در این رابطه اظهار داشت: در سالهای گذشته با نظر مثبت دولت، ۵۵ هزار هکتار از معادن استان فارس در قبال تعهداتی که اجرایی نشد، از استان جدا شده و به استان کرمان اختصاص یافته بود.

او از عدم انجام تعهدات دولت در این راستا خبر داد و گفت: دولت نتوانست به تعهدات خود در این واگذاری عمل کند و عملا حق استان فارس ضایع شده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: با پیگیری مجدانه در مجلس یازدهم، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در نهایت ۵۵ هزار هکتار از معادن استان فارس دوباره به استان بازگردانده شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: پس از بازگرداندن معادن به استان، عملیات اکتشاف و استخراج به واحدهای فولادی استان فارس سپرده خواهد شد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس، بازگرداندن معادن فارس را در راستای شعار سال دانست و گفت: این اقدام کلان به نوعی مانع زدایی و پشتیبانی از تولید محسوب می شود چرا که با وجود این معادن شرکت های استان فعال خواهند شد.

وی افزود: با توجه به نیاز شرکت های فولادی استان فارس به مواد اولیه، بازگرداندن معادن به استان، یک اقدام ضروری بود که با پیگیری مجدانه این امر مهم صورت گرفت.

به گفته عزیزی با این اقدام به موقع، شرکت های فولادی استان از تامین مواد اولیه بی نیاز خواهند شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول