اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نگرانی تل‌آویو از «کابوس یمن» که سعودی‌ها را به ستوه آورده است

یک تحلیلگر نظامی صهیونیستی در پی اصابت یک موشک به نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا تصریح کرد که تل‌آویو نگران حملات موشکی دمشق نیست بلکه نگران یمن و «کابوسی» است که هم‌اکنون سعودی‌ها را به ستوه آورده است.

نگرانی تل‌آویو از «کابوس یمن» که سعودی‌ها را به ستوه آورده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نظر می‌رسد که پهپادها و موشک‌های بالستیک دقیق یمن و عملیات‌های موفق ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عمق خاک سعودی، نگرانی رژیم صهیونیستی را برانگیخته است و بیم آن دارد که به دلیل مداخله نظامی در جنگ یمن و حضور در برخی مناطق این کشور با حمایت و پوشش امارات که از متحدان ائتلاف سعودی - آمریکایی علیه یمن است، هدف قرار گیرد.

«بار شالوم» تحلیلگر و کارشناس نظامی صهیونیست در گفت‌وگو با وبگاه «تایمز اسرائیل» حملات یمن علیه سعودی‌ها را «کابوس» خواند و گفت که این کابوس، خواب را از چشمان سعودی‌ها ربوده است.

وبگاه یمنی «البوابه الاخباریه الیمنیه» (YNP) با باز نشر این خبر نوشت: این کارشناس نظامی صهیونیست در واکنش به موشکی که چند روز پیش به نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرد و بیان شد که از جانب سوریه شلیک شده، گفت: نگرانی اسرائیل از حمله احتمالی از سوی سوریه نیست بلکه از یمن است.

شالوم مدعی شد: به نفع سوریه نیست که به تل‌آویو و تاسیسات راهبردی آن حمله کند زیرا از حجم و شدت پاسخگویی اسرائیل در قبال هر حمله‌ای به دلیل حدود و مرزهای جغرافیایی موجود آگاه است. ضمن اینکه تدارک سوریه برای انتخابات، احتمال حمله از سوی دمشق علیه اسرائیل را تضعیف می‌کند. ضمن اینکه گزارش ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که موشک شلیک شده به اشتباه به نزدیکی دیمونا اصابت کرده و این امر عامدانه نبوده است.

وی افزود: نگرانی روز افزون کنونی، حمله احتمالی یمن است که مجهز به موشک‌ بالستیک نقطه‌زن و پهپاد است و این نگرانی وجود دارد زیرا در صورت هرگونه حمله‌، اسرائیل به دلایل جغرافیایی، قادر به پاسخگویی نیست.

چند ماه پیش بود که جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که موشک های بالستیک به کابوسی برای دشمنان یمن تبدیل شده است. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز طی چند ماه اخیر، بارها پایگاه‌های نظامی و نفتی در عمق خاک عربستان  سعودی را با پهپاد و موشک بالستیک هدف قرار دادند و اعلام کردند که برقراری صلح واقعی در یمن منوط به لغو محاصره و توقف تجاوز و جنگ در تمامی جبهه ها است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول