اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۴ استاندارد ملی فنی و حرفه‌ای در سمنان تدوین شد

تدوین و بازنگری استانداردهای ۱۴ رشته مهارتی از سوی مدرسان فنی و حرفه‌ای در استان سمنان انجام شد.

۱۴ استاندارد ملی فنی و حرفه‌ای در سمنان تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، استاندارد ۱۱ رشته مهارتی تدوین و سه استاندارد آموزشی نیز بازنگری شد و با دریافت کد بین‌المللی، در سامانه ملی استانداردهای مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بارگزاری شد.

تدوین این استانداردها توسط مدرسان آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و مهدی‌شهر انجام شده است.

۱۱ استاندارد تحت عناوین پتینه روی فلز، گلیچ بافی، تهیه پنیر لاکتیکی، تهیه و طبخ نان در خانه، دوخت سرویس آشپزخانه، دوخت کاور وسایل برقی، تهیه و پخت غذای کودک، تهیه خانگی فرآورده‌های گوشتی، فرآوری هسته زردآلو، ریحان‌کاری و تهیه غذای سنتی محلی استان سمنان تدوین و سه استاندارد با عناوین اپراتور تدوین، تدوین‌گر تصویر و کلوچه‌پز سنتی نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

استانداردسازی این رشته‌ها به ارتقای مهارت شاغلان در حرفه‌های مرتبط با آن‌ها، کمک شایانی می‌کند و برای تدوین استانداردهای مهارتی در رشته‌های مختلف موردنیاز صنایع، صنوف، خدمات و کشاورزی آمادگی وجود دارد.

به گزارش فارس، سامانه ملی استاندارد مهارت حاوی استانداردهای کدگذاری شده آموزش شغل و شایستگی بر مبنای طبقه‌بندی بین‌المللی مشاغل (ISCO) در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر به نشانی www.rpcirantvto.ir برای عموم مردم قابل دسترسی است و آموزش مهارتی و صدور گواهینامه با کد بین‌المللی برای هر کدام از رشته‌های دارای استاندارد، از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و آموزشگاه‌های مجاز صورت می‌پذیرد.

 انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول