اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

کرباسچی: به نامزد نیابتی اعتقاد ندارم/ کارگزاران هنوز به نامزد مشخصی نرسیده است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: من چندان به نامزد نیابتی معتقد نیستم و باید دید چه کسی می تواند برای شرایط کشور بهتر باشد که از وی حمایت کنیم اگر از درون اصلاحات فردی بود که بهتر است.

کرباسچی: به نامزد نیابتی اعتقاد ندارم/ کارگزاران هنوز به نامزد مشخصی نرسیده است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در نشست مجازی حزب ندای ایرانیان، درباره فاصله گذاری سیاسی اصلاح‌طلبان با حسن روحانی، اظهار داشت: طبیعتا نقدهایی به روش سیاسی و شخص آقای روحانی همواره وجود داشته و در دولت یازدهم چون پیروزی‌های سیاسی وجود داشت، خیلی برجسته نبود.

وی افزود: تشکیلات اصلاح‌طلبان بعد از پیروزی حسن روحانی باید پایش و نظارت‌های مختلفی را در وزارتخانه‌های مختلف صورت می‌داد تا نارسایی‌ها را برطرف سازند؛ بنابراین دولت اول روحانی مورد قبول اصلاح‌طلبان بود اما در دولت دوم او نارسایی‌هایی وجود داشت و البته جریان اصلاحات نمی‌توانست با پایش و نظارت، نارسایی‌های دولت را کم‌تر کند.

کرباسچی در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع FATF اشاره و طولانی شدن این مسئله را از نقایص کار دولت عنوان کرد.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: FATF سیاسی شده و این کار را پیچیده کرده است و روحانی و دولت او باید این مسئله را نرم‌تر با رقبا و جناح‌های سیاسی مطرح می‌کرد.

وی با بیان اینکه صروری‌تر از گفت‌وگوهای بین المللی گفت‌وگوهای داخلی است، تاکید کرد: رییس جمهور یا وزیر کشور باید مسئول این شوند که در طول فعالیت خود، مسائل را با جناح‌هایی که با دولت زاویه دارند، حل و فصل کنند.

کرباسچی بر این باور است که اولین توقع مردم از رییس جمهور آینده این است که مسائل ملی را از دعواهای حیدری و نعمتی جدا کند.

وی درباره نهایی شدن گزینه های حزب کارگزاران گفت: تاکنون در این زمینه به قطعیت نرسیده ایم و به نظرم تنها کسی که به صورت قطعی و با بیانیه اعلام کرده در انتخابات داوطلب خواهد بود، آقای تاجزاده است.

وی افزود: در این فصل نامزدها زیاد است و هم اصولگرایان کاروانی از نامزدها دارند و هم اصلاح‌طلبان آرام آرام اعلام داوطلبی می‌کنند. هرکس باعث شود فعالیت سیاسی در فضای سرد کنونی گرم شود، به نظر من مثبت است، اما هنوز نامزد مشخصی اعلام نکرده ایم، چون هم تصمیم افراد تثبیت نشده و هم شرایط جبهه اصلاحات و عبور از شورای نگهبان مشخص نیست و افراد را در حالت تردید نگه می دارد.  

دبیرکل کارگزاران افزود: تمام تلاش حزب کارگزاران این است که با جبهه اصلاحات هماهنگ باشد و در صورت مشخص شدن نامزد آنها، با مکانیسم تصویب شده همراه شود.

به نامزد نیابتی معتقد نیستم

کرباسچی درباره احتمال حمایت این حزب از علی لاریجانی گفت: آقای لاریجانی از شخصیت های ارزشمند کشور است و برای توسعه نمی توان چنین شخصیت هایی را نادیده گرفت. او تاکنون هیچ موضعی درباره حضور در انتخابات نداشته است و هیچ شخصیتی نمی تواند به تنهایی خودش را داوطلب منفرد بداند و رای هم بیاورد. در حزب بارها در این زمینه بحث شده اما چون حزب عضو جبهه اصلاحات است، در این جبهه دنبال کاندیدای واحد هستیم.

وی افزود: من چندان به نامزد نیابتی معتقد نیستم و باید دید چه کسی می تواند برای شرایط کشور بهتر باشد که از وی حمایت کنیم اگر از درون اصلاحات فردی بود که بهتر است، اما من عیبی در استفاده از نیروهایی برای اداره کشور در جهت توسعه نمی بینم اما تاکنون چنین بحثی در حزب مطرح نشده و در جبهه اصلاحات در پی نامزد واحد هستیم.

دبیرکل حزب کارگزاران درباره اختلافات خود با مصطفی تاج زاده هم گفت: من به احترام آقای نبوی، درباره آقای تاجزاده بحثی نمی کنم، اما معتقدم که حضور ایشان در انتخابات و حتی تایید صلاحیت ایشان برای تعیین نفوذ دیدگاه ها با برکت خواهد بود. من خیلی از بحث های ایشان را حتی اگر اصل بحث درست باشد، به لحاظ جایگاه و نحوه اعلام آن قبول ندارم.

همه تلاش رئیس جمهور باید اداره معیشت 80 میلیون ایرانی باشد

کرباسچی درپاسخ به اینکه مهمترین خط مشی که برای رییس جمهوری باید در نظر گرفت چیست، گفت: همه تلاش رییس جمهوری پس از گرفتن رای باید معطوف به این باشد که زندگی عادی و روزمره معیشتی تمام 80 میلیون جمعیت کشور اداره شود. برای این، تلاش خود رییس جمهوری و تلاش همکاران وی و نیز مسائل داخلی و خارجی مهم است.

وی گفت: بارها به دولت اصرار کردم که باید رییس جمهوری یا تشکیلات ریاست جمهوری در همه نقاط حضور و بازرسی دائمی و جدی و نه نمایشی داشته باشند تا به مشکلات مردم و مدیریت کشور اشراف داشته باشند. اصلی ترین مسئله این است که هرکسی در مقام رییس جمهوری گرفتاری ها و معضلات مردم را کم کند. به همان مقدار که برای حل مسائل خارجی تلاش می کند ناکارآمدی های داخلی و تعارف با مدیران ناکارآمد را رفع کند و به دلیل مسائل جانبی از نواقص فردی چشم پوشی کند.

کرباسچی  درباره روابط رییس جمهور و وزرا و اینکه روحانی سخت به وزرا وقت می دهد، گفت: در جلسات حزب درباره این مسائل صحبت نمی شود؛ این گلایه های مدیران را ما هم مثل شما شنیده ایم و این موضوعات به شخصیت و برنامه‌ریزی های افراد هم ارتباط دارد، اما حضور میدانی و فیزیکی هم در دید مردم و هم در برنامه‌ریزی برای کشور نقش به سزایی دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول