اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

راکت‌های غزه، ارتش رژیم صهیونیستی را مجبور به برگزاری رزمایش کرد

ارتش رژیم اشغالگر قدس برای افزایش آمادگی در برابر عملیات‌های راکتی بیشتر از نوار غزه علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین، رزمایش نظامی برگزار می‌کند.

راکت‌های غزه، ارتش رژیم صهیونیستی را مجبور به برگزاری رزمایش کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه از برگزاری رزمایش نظامی در امروز (دوشنبه) خبر داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» واحد سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد رزمایش اضطراری جهت آمادگی نیروهای فرماندهی جبهه داخلی این رژیم روز دوشنبه در شهر «مودیعین-مکابیم-ریعوت» برگزار می‌شود.

بر اساس این بیانیه، نظامیان صهیونیست قرار است در این رزمایش ابزارها و روش‌های مختلف برای مواجهه با راکت‌ها و موشک‌های شلیک‌شده توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه را تمرین کنند.

در این رزمایش همچنین قرار است سریعترین و امن‌ترین راه برای فرار کردن شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها در زمان عملیات راکتی مورد تمرین قرار بگیرد.

به نوشته جروزالم‌پست، آژیرهای هشدار نیز امروز در زمان برگزاری رزمایش در مناطق مورد نظر شنیده می‌شود و ساکنان شهرک‌ها نیز باید خود را به پناهگاه‌ها برسانند.

تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی پس از آن آغاز شد که جوانان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به علت اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ممانعت از ایجاد تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت این ماه مبارک در قدس اشغالی و به ویژه اطراف مسجد الاقصی با نیروهای صهیونیست چند بار درگیر شدند تا اینکه شامگاه پنجشنبه، درگیری‌های میان دو طرف به شدت تشدید شد و هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند.

پس از این اعلام، دیشب ساعت ۱۱:۴۶ به وقت ایران اتاق مشترک گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قدس و مسجد الاقصی خط قرمز و مقاومت فصل الخطاب است». تنها پس از گذشت حدود ۴۰ دقیقه از صدور این بیانیه، منابع خبری از حمله راکتی گسترده نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه خبر دادند.

بامداد یکشنبه رسانه‌های عبری و خبرگزاری‌های فلسطینی با گزارش شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار در شهرک صهیونیست‌نشین «نیریم»، خبر دادند که یک فروند راکت به نزدیکی محل استقرار نظامیان صهیونیست برخورد کرده است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ارتش این رژیم برای تنش‌های بیشتر در نوار غزه آماده است، تهدید کرد در صورت بازنگشتن آرامش به منطقه، آسیب شدیدی به نوار غزه وارد می‌کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول