اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی برای واردات انواع حبوبات از ازبکستان به ایران

نمایندگان ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران در چارچوب یک ویدئو کنفرانس چشم‌انداز واردات حبوبات از ازبکستان به ایران را بررسی کردند.

رایزنی برای واردات انواع حبوبات از ازبکستان به ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایندگان ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران در چارچوب یک ویدئو کنفرانس چشم انداز توسعه صادرات انواع حبوبات از ازبکستان به این کشور را بررسی کردند.

سفارت ازبکستان در ایران با هدف توسعه بیش از پیش پتانسیل صادرات ازبکستان و تنوع بخشی ترکیب آن در چارچوب اجرای فرمان رئیس جمهور این کشور «حمایت از فعالیت صادراتی» ویدئو کنفرانسی را بین «ظفر توره یف» رئیس شرکت ازبکی « Sirdarya Beans Export» و «محمد زمان» مدیر کل شرکت ایرانی « Ghaza Faravаr Penguin» سازماندهی کرد.

کارآفرین ایرانی اظهار داشت حبوبات ازبکستان به طور کامل مطابق استانداردهای بین المللی و دارای کیفیت بالای است و بدین دلیل این شرکت آماده خریداری این محصول است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اجرای عوارض تسهیلی گمرکی برای واردات حبوبات به کشور از خارج امکان افزایش صادرات این محصول را به ایران برای این کشور در آینده فراهم می‌کند.

بر اساس توافقات به دست آمده در چارچوب دیدارهای مجازی و گفت و گوهای مستقیم طرفین، بین دو شرکت قرارداد صادرات 500 تن حبوبات تولید ازبکستان به ارزش 565 هزار دلار به ایران امضا شده است.  

همچنین «بهنام شریفی» مدیر بازاریابی صادراتی شرکت ایرانی، با هدف آشنایی با فعالیت شرکت «Sirdarya Beans Export»، امکانات و ظرفیت‌های این کارخانه در استان «سردریا» به ازبکستان سفر و در مورد آغاز صادرات حبوبات به کشور گفت و گوهایی انجام داد.  

در پایان دیدارها بیان شد که در چارچوب مرحله اول قرارداد حبوبات به مقدار 50 تن به ایران صادر شده است.

هم زمان با این طرفین همچنین در مورد صادرات ماش و دیگر انواع لوبیا از ازبکستان به ایران در آینده به توافق رسیدند.  

هم اکنون در ازبکستان 272 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران ایرانی فعالیت می‌کند و میزان مبادلات بازرگانی بین دو کشور در 8 ماه گذشته سال 2020 میلادی در سطح 158 میلیون دلار  قرار گرفته است.

ایران استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 25 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این  دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول