اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وعده خام بسته شدن پرونده مسکن مهر مازندران در اردیبهشت‌ماه

مسؤولان مازندرانی در حالی که قول بسته شدن پرونده مسکن مهر را تا اردیبهشت ۱۴۰۰ مطرح کردند که هنوز بسیاری از واحدهای مسکونی در میارکلا ساری به اتمام نرسیده و مردم در مسکن مهر نکا چشم انتظار نصب آسانسور هستند.

وعده  خام  بسته شدن پرونده مسکن مهر مازندران در اردیبهشت‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،«پرونده مسکن مهر در مازندران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ بسته می‌شود.»این مطلبی است که از بهمن‌ماه سال گذشته و تاکنون در استان مازندران توسط استاندار تا سایر مسؤولان اجرایی مطرح می‌شود.

احمد اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن مازندران اعلام کرده است که تا پایان سال ۹۷ باید پرونده مسکن مهر در کشور باید بسته شود.

استاندار مازندران در این جلسه اعلام کرد که تا پایان اردیبهشت ماه باید پرونده مسکن مهر استان مازندران بسته شود.

تکمیل پروژه مسکن مهر میارکلا یکی از تاکیدات ویژه مسؤولان استانی بوده است.

 مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران اگرچه روی بسته شدن پرونده مسکن مهر استان تاکید دارد اما مانند سایر مسؤولان استانی زمان مشخصی برای بسته شدن این پرونده ذکر نکرده است.

محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی بدون توجه به همه محدودیت‌ها با صراحت در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ اعلام کرده که پرونده مسکن مهر باید تا پایان اردیبهشت‌ماه همین سال بسته شود.

هنوز صحبت‌های مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره بسته شدن پرونده مسکن مهر مازندران به اتمام نرسید که معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران ضمن تشریح اجرای پروژه‌های مسکن استان از بسته شدن پرونده مسکن مهر این استان تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد.

این صحبت‌های سیدعباس رهگشا درست ۱۱ روز بعد از اظهارت مدیرکل راه و شهرسازی درباره تکمیل پرونده مسکن مهر در سایت منتسب به اداره کل راه و شهرسازی مطرح شده است.

به گزارش فارس، مهمترین پروژه‌های مسکن مهر در استان مازندران که مسؤولان مرتبط نسبت به مشکلات زیرساختی صحبت به میان آوردند مربوط به شهرهای، ساری، چالوس است اما چالش‌های موجود در مسکن مهر نکا هم دست کمی از سایر نقاط استان ندارد.( اینجا بخوانید)

درباره چند صدایی و قول‌های مسؤولان استانی درباره وضعیت مسکن مهر بنای گفت‌وگو با مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران داشتیم که اعلام کرد به دلیل ابتلا به کرونا قادر به صحبت نیست.

سیدعباس رهگشا معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران درباره آخرین وضعیت مسکن مهر و اینکه آیا این پروژه‌ها بر اساس قول مسؤولان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تحویل متقاضیان می‌شود، اینگونه پاسخ داد: اگر تکمیل این پروژه در اختیار ما باشد همین الان این پرونده را می‌بندیم.

وی ادامه داد: همه برنامه ما این بود که این پروژه تا اردیبهشت ماه به اتمام برسد اما بخشی از مشکلات در حوزه تعاونی و مربوط به افزایش قیمت است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: هزینه ساخت مسکن را باید متقاضی پرداخت کند، متقاضی مسکن برای پرداخت هزینه ساخت باید چندین برابر رقم گذشته پرداخت کند تا متقاضی پول پرداخت نکند پیمانکار چه طور می‌تواند نسبت به تکمیل پروژه اقدام کند.

وی در پاسخ به این مسئله که بحث بسته شدن پرونده مسکن مهر در مازندران قطع به یقین با بررسی همه جوانب و نظرات کارشناسی اعلام شده چرا در حال حاضر بحث‌های حاشیه‌ای درباره‌اش مطرح می‌شود، گفت: حتما با نظر کارشناسی بوده اما طرح از اختیار استان و شرایط خاص است، افزایش قیمت و عدم پرداخت منابع مالی توسط اعضای تعاونی غیرقابل پیش‌بینی بوده است.

به گزارش فارس، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی در حالی تلاش دارد که توپ کم کاری را در زمین متقاضیان قرار دهد که بسیار از زیرساخت‌های مربوط به مسکن مهر در سال‌های گذشته تکمیل نشده بود.

مسکن مهر میارکلا ساری از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام در استان مازندران است که در سال ۸۷ کلنگ‌زنی شده است و همچنان لنگ زیرساخت‌ها و چالش‌ در بخش‌های مختلف است.

در همین ارتباط گفت‌وگویی کردیم با حسین محمودی مدیرعامل مسکن مهر شهرستان ساری که به بخشی از چالش‌های موجود در این پروژه اشاره کرده است.

وی با اعلام اینکه بحث محوطه‌سازی و آسفالت بوده که زیرسازی انجام شده، گفت: این اقدامات تا مردادماه به اتمام می‌رسد.

محمودی در پاسخ به این سؤال که آیا اعتبارات این پروژه تامین شده است، بیان کرد: تامین اعتبار بستگی به راه، استانداری و مسکن و شهرسازی دارد و در حال حاضر پیمانکار مشغول فعالیت است.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای فاضلاب، گفت: پکیج متناسب با نیاز ۲ هزار و ۸۰۰ واحد ایجاد شده اما مسؤولان پیگر هستند که مطالعات طرح انتقال فاضلاب این پروژه انجام شود اما در حال حاضر مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیرعامل مسکن مهر ساری درباره ۱۰ درصد از پروژه که هنوز در حال فعالیت است،بیان کرد: تعدادی از تعاونی‌های مشکل دار تحویل دادستانی شده اما پنج تعاونی در حال کار هستند.

وی ادامه داد: ۸۰۰ خانواده در این مجموعه مستقر شدند، نزدیک ۵۰۰ خانوار هم پروژه را تحویل گرفته و خودشان در حال تکمیل طرح هستند.

محمودی زمان تحویل پروژه مسکن مهر ساری را آخر شهریور ماه اعلام کرد و گفت: بحث آسفالت، دکل مخابراتی نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی درباره وضعیت تردد ساکنان این منطقه، بیان کرد: مقرر شد که استانداری، مسکن و شهرسازی و راهداری نسبت به ایجاد زیرگذر باکسی دوربرگردان اقدام کنند.

مدیرعامل مسکن مهر میارکلا درباره وضعیت مدرسه این منطقه، گفت: ساخت مدرسه ۱۸ کلاسه هم در دستور کار است که حدود ۳۰ درصد این پروژه تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: ۳ هزار متر مجتمع تجاری برای این منطقه پیش‌بینی شده که مسکن و شهرسازی نسبت به احداث مغازه بزرگ نانوایی اقدام کرده است.

محمودی در پاسخ به این سوال که آیا پروژه هست که متقاضی نداشته باشد، افزود: در حال حاضر هیچ واحد بدون متقاضی نداریم.

وی در واکنش به اظهارات مطرح شده درباره کم‌کاری از جانب مردم نسبت به تامین آورده،گفت: مردم حق داشتند به دلیل کم‌کاری‌های که انجام شده رغبت وجود نداشته است.

مدیرعامل مسکن مهر ساری ادامه داد: تا دو سال قبل ما در تعدادی از واحدها متقاضی نداشتیم اما امیدواری ایجاد شده و ۷۰۰ خانوار که ساکن شدند مابقی متقاضیان اصرار به تکمیل پروژه دارند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر قرار بود این پروژه در موعد مقرر خودش ساخته باشد با چه مقدار هزینه به اتمام می‌رسید، گفت: با ۶ میلیون آورده متقاضی و ۱۴ میلیون تومان تسهیلات به اتمام می‌رسید.

محمودی خاطر نشان کرد: آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی به دلیل عدم اعتقاد به پروژه مسکن مهر چهار سال این پروژه را راکد نگه داشت.

به گزارش فارس، کاش مسؤولان استانی که تلاش دارند روی کاغذ و در جلسه شورای مسکن استان روی صندلی‌های راحتی استانداری پرونده مسکن مهر در استان را ببندند به صورت سر زده از نزدیک در جریان وضعیت پروژه قرار بگیرند که مشاهده کنند آنچه را که روی کاغذ در جلسه گفته می‌شود با واقعیت‌های موجود متفاوت است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول