اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تلاش «جبار اف» برای بهبود تجارت خارجی با حمایت سازمان ملل

هفتاد و هفتمین نشست اقتصادی – اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل با موضوع «بهبود وضعیت پس از بحران از طریق همکاری بهتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه» در بانکوک برگزار شد.

تلاش «جبار اف» برای بهبود تجارت خارجی با حمایت سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، هفتاد و هفتمین نشست اقتصادی - اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل با موضوع «بهبود وضعیت پس از بحران از طریق همکاری بهتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه» در بانکوک برگزار شد. 

در این نشست سران کشورهای عضو آسیا – اقیانوسیه شرکت کردند. همچنین «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان نیز به صورت ویدئو کنفرانس شرکت و سخنرانی کرد.

در این نشست رئیس دولت قرقیزستان در سخنان خود، به چشم انداز  توسعه بیشتر سازمان و توسعه راه حل‌های مشترک برای تقویت همکاری اقتصادی در منطقه در دوران اپیدمی کرونا اشاره کرد.

وی گفت: همه گیری کووید 19 باعث ایجاد مشکلات جدی در تجارت بین المللی در سراسر جهان و در منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است. این امر اجرای کامل بیشتر اهداف توسعه پایدار را به خطر انداخته زیرا  بیشتر کشورهای در حال توسعه بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست داده‌اند و با منابعی که در اختیار دارند، مجبورند برای رفع عواقب بیماری همه گیر استفاده کنند.

جباراف ادامه داد: سال گذشته، در جریان مجمع سیاسی توسعه پایدار ، قرقیزستان اولین داوطلبی بود که دستیابی به اهداف توسعه پایدار را ارائه داد. در این راستا ، ما امیدواریم که نشست آسیا و اقیانوسیه همچنان توجه جدی به دستیابی بیشتر به اهداف توسعه پایدار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قرقیزستان کشوری کوهستانی و محصور در خشکی است که باعث پیچیدگی شرایط تجارت خارجی می‌شود، اظهار داشت: ما از حمایت مجمع آسیا و اقیانوسیه از طریق برنامه ویژه سازمان ملل متحد برای اقتصاد آسیای مرکزی استقبال می‌کنیم. قرقیزستان به بندرها و اقیانوس آرام ، هند و آتلانتیک نیاز دارد.

جباراف ادامه داد: در نتیجه، «بیشکک» علاقه مند به جذب سرمایه گذاران خارجی است. ما به طور فعال در حال بهبود سیاست‌های سرمایه گذاری و تجاری هستیم. هدف اصلی ما ایجاد شرایط مطلوب برای انجام تجارت است. ما در تلاش هستیم تا اعتماد و اطمینان سرمایه گذاران را جلب کرده تا آنان با اعتماد کار خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول