اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تجمع دانشجویان اصفهانی در اعتراض به ماجرای واکسن شهردار

صبح امروز جمعی از دانشجویان انقلابی در اعتراض به اقدام غیرقانونی شهردار اصفهان برای تزریق واکسن کرونا مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

تجمع دانشجویان اصفهانی در اعتراض به ماجرای واکسن شهردار

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز جمعی از دانشجویان انقلابی در اعتراض به ثبت غیرقانونی نام و اطلاعات شهردار اصفهان برای تزریق واکسن کرونا از سهمیه کادر درمان بیمارستان میلاد،  مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

در این تجمع که از ساعت ۱۰ صبح مقابل شهرداری اصفهان آغاز شد، دانشجویان با سردادن شعارهایی همچون «عدالت پزشکی حق مسلم ماست»، «دادستان اصفهان حمایت حمایت» اعتراض خود را نسبت به اقدام غیرقانونی شهردار اصفهان برای تزریق واکسن اعلام کردند.

 

 در پایان این مراسم بیانیه‌ای از سوی دانشجویان به شرح زیر قرائت شد، که در بخشی از آن امده است: تأیید خبر ثبت شماره ملی و نام قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان از سوی دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان کادر درمان مرکز درمانی میلاد اصفهان در سامانه سیب جهت تخصیص سهمیه و تزریق واکسن کرونا در این شرایط وخیم کرونایی که بیشترین آسیب را به مردم زده است که خود شائبه استفاده از رانت، بی‌عدالتی و سوءاستفاده از جایگاه مدیریتی و همچنین  سوء مدیریت مسئولان مربوطه در  تخصیص واکسن را اثبات کرد، خشم عموم جامعه به‌ خصوص عدالت‌خواهان و جنبش‌های دانشجویی را برانگیخت.

در ادامه دانشجویان تأکید کردند: این اقدام ناپسند توسط شهردار اصفهان در کسوت حقوقدان و استاد دانشگاه که در سخنان خود در محافل علمی و عمومی عدالت را هدف اصلی هر حکومت و قانونی معرفی می‌کنند و خود را داعیه‌دار احیای حقوق شهروندی می‌دانند، زشتی چنین اقدامی را دوچندان می‌کند. علت چنین تخلفاتی دوری مسئولین از اسلام، آرمان‌های انقلاب اسلامی و سیره امامَین آن است. 

 

در ادامه این بیانیه آمده است: چنین مدیران نالایقی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، سلامتی خود را بر سلامت مردم ترجیح می‌دهند شایستگی هیچ‌گونه مسؤولیتی را ندارند و علاوه بر برخورد قانونی و قضایی با آن‌ها، باید به مردم معرفی ‌شده تا دیگر نتوانند با فریب افکار عمومی اعتماد آن‌ها را جلب کنند. آیا این مسؤولان حاضرند که یک روز به‌جای پاکبانان و یا کادر درمان خدمت کنند که این‌چنین گوی سبقت را در تضییع حقوقشان از یکدیگر می‌ربایند؟

در پایان امضاکنندگان این بیانیه ضمن محکومیت این اقدام ناپسند شهردار اصفهان و مسؤولان بیمارستان میلاد، خواستار انجام اقدامات جدی در موارد زیر شدند.

۱. رسیدگی فوری مقامات قضایی به این تخلف ۲. برخورد قانونی و قضایی با متخلفین و برکناری شهردار اصفهان، رئیس بیمارستان میلاد و شخص متخلف ۳. شفاف‌سازی وزارت بهداشت در مورد نحوه تخصیص واکسن در سامانه سیب ۴. جلوگیری از تکرار واکسن خواری در جای‌جای کشور

 

در پایان نیز تأکید شده است که دانشجویان دغدغه‌مند دانشگاه‌های شهر اصفهان  تا حصول نتیجه و پیگیری کامل این موضوع سکوت نخواهندکرد و اقدامات مختلفی را برای قطع این روند ناصواب در سراسر انجام خواهیم داد تا مبادا همچون سایر مفاسد، به بدعتی تبدیل گردد.

به گزارش فارس، چند روز گذشته خبری مبنی بر ثبت اطلاعات قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان به عنوان دریافت کننده واکسن از سهمیه کادر درمان منتشر شد. روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن تایید وجود نام و مشخصات قدرت‌اله نوروزی، شهردار اصفهان در لیست دریافت‌کنندگان واکسن بیمارستان میلاد اصفهان توضیحاتی در این باره ارائه داد.

در بخشی از این توضیحات آمده بود: رئیس بیمارستان اعلام کرد که نوروزی، شهردار اصفهان بنا به توصیه پزشک معالج خود، با وجود ثبت مشخصات در سامانه از تزریق منصرف شده و واکسن را دریافت نکرده است اما این مساله نیاز به بررسی دارد و با اسناد موجود قابل اثبات نیست.

این در حالی است که در این مرحله همه واکسن‌های تخصیص‌یافته ویژه کادر درمان و اقشار خاص بوده و اتفاق مشابهی در اهواز و آبادان درباره استفاده از سهمیه پاکبانان واکنش رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت را به دنبال داشت و خواستار برخورد شدید قضایی با سوءاستفاده‌کنندگان شده‌بودند.

انتهای پیام/۳۲۱۲/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول