اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با تقویت نظارت‌های پسینی

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس با تاکید بر اینکه جایگاه بسیار نامناسب ایران در شاخص های فضای کسب و کار دنیا بخاطر ایجاد مزاحمت و ایجاد انحصار در زمینه صدور مجوز کسب و کار است، گفت: دلیلی برای ایجاد انحصار وجود ندارد و ما باید بسیاری از این فعالیت‌ها را آزاد کنیم.

تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با تقویت نظارت‌های پسینی

جعفر قادری عضو کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار و رفع انحصار از مشاغل گفت:  واقعیت این است که رتبه‌ی ما در شاخص‌های فضای کسب و کار رتبه‌ خوبی نیست و در متوسط شاخص‌های ده‌گانه‌ تشکیل دهنده‌ی شاخص سهولت کسب و کار رتبه‌ 127 را داریم که نشان می‌دهد ما در دنیا جایگاه خیلی نامناسبی را داریم و دلیل آن هم این است که به عناوین مختلف برای شروع کسب و کار می‌آییم ایجاد مزاحمت می‌کنیم، ایجاد انحصار می‌کنیم.

وی افزود: به بهانه‌های مختلف محدودیت ایجاد کردیم و عملاً به جای اینکه نظارت‌های ما به سمت نظارت‌های پسینی برود و نظارت‌های پیشینی را حذف کنیم با عناوین مختلف آمدیم یک انحصاراتی را در جامعه ایجاد کردیم. باید این انحصارات از بین برود و زمینه‌ای برای شروع آزاد و مناسب کسب و کارها فراهم شود تا از این طریق بتوانیم یک تحرکی را در اجتماع داشته باشیم و مشکل مردم را حل کنیم.

عضو کمیسیون جهش تولید با تاکید بر اینکه باید این انحصارات در کسب و کارها حتماً برداشته شود و دلیلی ندارد که ما بخواهیم این محدودیت‌ها را ایجاد کنیم، اظهار داشت: الآن همانطور که در بحث فعالیت‌های صنفی آمدیم و حریم صنفی را برداشتیم در بسیاری از فعالیت‌های دیگر هم می‌شود بگوییم باید به این شکل عمل کرد. دلیلی برای ایجاد انحصار وجود ندارد و ما باید بسیاری از این فعالیت‌ها را آزاد کنیم.

قادری در پایان تاکید کرد: اولویت برنامه مجلس طرح تسهیل صدور مجوز برخی کسب و کارها است و نوع اجرای فعالیت‌ها را بر عهده دولت گذاشته شده که دولت بررسی کند آن فعالیت‌هایی که انحصاری است و می‌شود انحصار را از آن برداشت، این نوع فعالیت‌ها دیگر نیاز به مجوز نداشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول