اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واکسیناسیون وزیر بهداشت قزاقستان با واکسن قزاقی

وزیر بهداشت قزاقستان با واکسن ضد کرونا ساخت این کشور واکسینه شد.

واکسیناسیون وزیر بهداشت قزاقستان با واکسن قزاقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الکسی تسوی» وزیر بهداشت قزاقستان با واکسن «قزواک» تولید این کشور واکسینه شد.

«قزواک» یک واکسن دو دوزی و یک ویال آن برای یک نفر پیش بینی شده است. علاوه بر این، واکسن قزاقی نیاز به انجماد نداشته و در درجه از 2 تا 8 درجه نگهداری می‌شود.

بنابر سخنان تسوی، اولین دسته واکسن قزاقی در موسسه تحقیقاتی مشکلات ایمنی بیولوژیکی به میزان 50 هزار دوز تولید شده و هم اکنون در مناطق مختلف این کشور توزیع می‌شود.

وی در ادامه گفت: قزاقستان یکی از 10 کشور جهان است که تولید واکسن را آغاز و از جمله 5 کشوری به شمار می‌رود که به طور مستقل بر چرخه کامل تولید واکسن، از تهیه تا کاربرد، تسلط دارد و  این یک موفقیت بزرگی است.

وزیر بهداشت قزاقستان افزود: کارخانه داروسازی «قراغندی» دسته‌های اصلی واکسن را تولید، بازار داخلی را اشباع و به شهروندان این کشور امکان دسترسی به داروهای مدرن را فراهم می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که امروزه هر 20 شهروند قزاق یک نفر (تقریبا 900 هزار نفر) واکسن ضد بیماری همه گیر کرونا را دریافت کرده‌اند.

برای تامین واکسیناسیون جمعی مردم قزاقستان بر پایه موسسه تحقیقاتی مشکلات ایمنی بیولوژیکی این کشور اولین محموله واکسن قزاقی ضد کرونا QazCovid-in (QAZVAC)  تولید شده است.

توزیع اولین محموله واکسن داخلی «قزواک»، به میزان 50 هزار دز، در تاریخ 23 آوریل شروع شد.

به این ترتیب «نورسلطان» و «آلماتی» 6 هزار دوز، شهرهای «شیمکنت» و «قراغندی»، استان‌های قزاقستان شرقی و آلماتی هر یک 4 هزار دوز و سایر مناطق این کشور 2 هزار دوز واکسن قزواک را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول