اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

واکنش به فایل صوتی وزیر خارجه/ ظریف تلاش می‌کند ناکامی‌های برجام را گردن دیگران بیاندازد

نماینده تهران در مجلس گفت: ظریف با صحبت‌های خود در فایل صوتی منتشر شده درباره برجام تلاش کرده است تا ناکامی‌های برجام را به گردن دیگران بیاندازد.

واکنش به فایل صوتی وزیر خارجه/ ظریف تلاش می‌کند ناکامی‌های برجام را گردن دیگران بیاندازد

بیژن نوباوه وطن، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه که در یک فایل صوتی منتشر شد، گفت: آقای ظریف باید به خاطر اظهاراتی که در این فایل صوتی داشته به مجموعه نظام پاسخ داده و توضیحات لازم را ارائه کند.

وی افزود: اظهارات وزیر امور خارجه در این فایل نمی‌توان سهوی باشد بلکه کاملا برنامه‌ریزی شده و حساب‌شده است و این حرف که گفته شده بنا نبوده این فایل منتشر شود می‌تواند توسط هر کسی عنوان و مطرح شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اظهارات آقای ظریف در این فایل در مسیر خواسته‌های غربی‌هاست که کشوری مثل روسیه که در ماجرای سوریه با ما همراهی داشته این گونه توسط وزیر امور خارجه ما زیر سؤال برود.

نوباوه خاطرنشان کرد: یک برداشت که می‌توان از این گونه اظهارات آقای ظریف داشت این است که دولت در پایان کار خود که شکستی تاریخی خورده و در حوزه منافع ملی و مسائل امنیتی و ... چالش‌های جدی داشته و مشکلاتی را ایجاد کرده در صدد است تا با این رفتارها و اقدامات لااقل بخشی از بار مسؤولیت خود را کم کند و به دوش دیگران بیندازد.

وی افزود: این که در این اظهارات شهید سلیمانی که بسیاری از مسلمانان و غیرمسلمانان و به طور کلی جامعه بشری امنیت خود را مدیون او هستند، زیر سؤال برده می‌شود، باید ریشه آن را در توطئه‌ای بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران جستجو کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این که آقای ظریف در حوزه مسائل سیاست خارجی مطالبی را مطرح می‌کند که دیگران بر تصمیمات حوزه سیاست خارجی تأثیر داشتند، این سؤال را مطرح می‌کند که آیا وی در طول این 8 سال که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سکاندار دستگاه دیپلماسی کشور بوده اختیاری نداشته است؟

نوباوه خاطرنشان کرد: برداشتی که می‌توان از صحبت‌های ظریف در مورد برجام کرد این است که تلاش می‌شود تا ناکامی‌های برجام به گردن دیگران انداخته شود و مجموع این اظهارات وی تلاشی است در مسیر خواسته‌های غرب برای تحمیل برجام‌های دیگر و ایجاد چالش‌های جدی‌تر برای جمهوری اسلامی ایران.

وی با بیان اینکه اظهارات ظریف برخلاف امنیت ملی کشور و نظام است، افزود: در شرایطی که آمریکا و صهیونیسم به ویژه در عرصه بین الملل شکست‌هایی را متحمل شده و می‌شوند اظهارات وزیر امور خارجه ما کمکی به آنها برای جبران شکست‌هایشان است. 

نوباوه اظهار داشت: این اقدامات یک مصرف داخلی هم دارد که دولت از این طریق به دنبال آن است که ناکامی‌های خود را تا حد توان توجیه کرده و به گردن دیگران بیندازد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ این قبیل اظهارات برای تطهیر دولت در حوزه داخلی مانند غسل کردن با آب کثیف است و هیچ فایده‌ای برای دولت ندارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول