اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

هویت سه شهید تازه تفحص شده دزفول شناسایی شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دزفول از شناسایی هویت سه شهید تازه تفحص شده دزفول خبر داد.

هویت سه شهید تازه تفحص شده دزفول شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، محمد جولا رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هویت پیکر مطهر تعدادی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس شناسایی شد که بر اساس اعلام کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح، هویت پیکر مطهر سه تن از این شهدا متعلق به شهدای مفقودالاثر شهرستان دزفول است.

وی افزود: «شهید لطیف شهی زاده»، «عبدالحمیدخبری» و «شهید غلامحسین خروسی نژاد» سه تن از شهدای دزفولی هستند که در عملیات والفجر مقدماتی مفقود شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول گفت: شهرستان دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت ۱۷۶ موشک دور برد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت و هواپیما‌های دشمن ، ۴۸۹ بمب و راکت را بر سر مردم بی دفاع شهر دزفول فرو ریختند که پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد.

وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس، ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، تجاری، آموزشی و مذهبی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد در شهرستان دزفول که به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی معرفی شده است، خسارت دید و دو هزار و ۶۰۰ شهید، ۴۰۰ جانباز، ۴۵۲ آزاده و ۱۴۷ جاویدالاثر در این شهرستان تقدیم اسلام و انقلاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهید لطیف شهنی زاده یکم خرداد 1339، در شهرستان دزفول چشم به جهان گشود. پدرش علیبک (فوت 1345) و مادرش خانم نام داشت. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست ویکم بهمن 1361، درفکه به شهادت رسید.

شهید غلامحسین خروسی نژاد نیز بیست و نهم اسفند 1345 ، در شهرستان دزفول به دنیا آمد. پدرش مجید و مادرش زهرا نام داشت. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و کیم بهمن 1361، در دهلران به شهادت رسید. 

همچنین شهید عبدالحمید خبری هشتم فروردین 1339، در شهرستان دزفول دیده به جهان گشود. پدرش نبی و مادرش فاطمه نام داشت. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و دوم بهمن 1361، در فکه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول