اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هشدار فرماندار گچساران به بانک‌ها/ بانک‌ها با بازاریان همکاری داشته باشند

فرماندار گچساران گفت: توصیه می‌کنم که بانک‌ها با بازاریان همکاری داشته باشند و چنانچه اگر بانک‌ها چک یک بازاری را برگشت بزند با آن بانک برخورد جدی صورت می‌گیرد.

هشدار فرماندار گچساران به بانک‌ها/ بانک‌ها با بازاریان همکاری داشته باشند

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، هشتاد و یکمین نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان به ریاست فرماندار و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علیرضا اتابک  اظهار کرد: تلاش‌های شبانه روزی در بحث مبارزه با کرونا در سطح شهرستان صورت گرفته و استحضار دارید که وضعیت شهرستان به دلیل تردد و شرایط خاص خود موجب شیوع زودتر  ویروس کرونا شده است.

وی ادامه داد: وجود نیروهای غیر بومی و مراودات  موجب شد که سرایت این ویروس از منطقه به منطقه دیگر  صورت گرفت و در تلاش هستیم که این زنجیره قطع شود.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه مراکز بهداشت و درمان می داند که هجمه کار به چه میزان است، عنوان کرد: اکنون یک نوع جدیدی از ویروس کرونا در راه است که جهش و سرایت آن از ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر است.

اتابک اذعان کرد: زمانی که یک شهرستان وارد پیک این بیماری می‌شود دیگر نمی‌توان شهرستان را کنترل کرد و گچساران  در پیک این بیماری بهترین مقابله  را  با این ویروس انجام داده است که  در این برهه از زمان با کمترین تلفات مواجه هستیم .

وی ابراز کرد: در این شرایط نمی توان تمامی شیوع ویروس کرونا را بر گردن شهروندان انداخت چرا که نمی توان کسب و کار را به کل تعطیل کرد و اگر در جایی کم کاری و سهل انگاری شد علی رغم آن همه نامهربانی کارنامه مقابله با ویروس کرونا  در شهرستان مطلوب است.

فرماندار گچساران ادامه داد: در 2 هفته اخیر روند آمار مراجعه، مبتلا و بستری کرونا در شهرستان ثابت بوده است.

اتابک با اشاره به اینکه نباید زحمات کادر بهداشت و درمان را نادیده گرفت، افزود:  اکنون مرگ و میر کرونایی در کشور به بیش از چهارصد نفر رسیده است و این آمار نشان دهنده پیک بیماری در کشور است اما با این حال در شهرستان این بیماری به خوبی کنترل شده است.

 فرماندار گچساران ادامه داد: جامعه مذهبی ، هیات ها ، گروه های مردم نهاد، کسبه و تعطیلی بازار در کنترل این بیماری همکاری خوبی داشتند و من تشکر دارم از بازاریان که با توجه به شرایط اقتصادی با کمترین تنش با ستاد کرونا همکاری داشتند.

اتابک گفت: توصیه می‌کنم که بانک‌ها با بازاریان همکاری داشته باشند و چنانچه اگر بانک‌ها  چک یک بازاری را برگشت بزند با آن بانک برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر امروز آمار کرونا در گچساران ثابت می شود به دلیل همکاری بازاریان و مسئله تعطیلی بازار و صنوف بوده است.

 فرماندار گچساران  در ادامه به بحث تبلیغات زود هنگام  داوطلبان میاندوره مجلس شورای اسلامی  اشاره کرد و افزود:  بارها به این مسئله تاکید شده که شرایط باید یک شرایط آرامی باشد و درخواست کردیم در این شرایط سخت که داوطلبان اگر دغدغه آنها تلاش ، خدمت و رفاه به مردم است و در صحنه حضور پیدا کردند بهترین خدمت امروز به مردم این شهرستان این است که از نشست های انتخاباتی تعطیل شود و از برگزاری این گونه نشست ها جلوگیری کنند.

اتابک اذعان کرد: هبچ گونه تبلیغات در این زمان آزاد نیست و با کسانی که قانون شکنی می‌کنند برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: چنانچه نیروی انتظامی و دادستانی جلوی اینگونه نشست‌ها و تجمعات انتخاباتی را گرفتند با این افراد برخورد جدی صورت بگیرد.

فرماندار گچساران در ادامه به نمونه گیری هدفمند تست کرونا تاکید کرد و گفت: تست ها را به سمت محله های پر خطر سوق بدهیم.

اتابک بیان کرد: اگر کسی در شرایط قرنطینه مکان خود را رها کند با آن فرد برخورد جدی و قانونی صورت بدهد و افزایش آمار کرونا از همین افراد قرنطینه نشات گرفته است چرا که این افرد محل  قرنطینه را رها می‌کنند.
 

فرماندار گچساران ر ادامه به واکنش‌هایی که در فضای مجازی مبنی به تزریق واکسیناسیون پاکبان شهرداری دوگنبدان اشاره کرد و گفت: در بحث واکسیناسیون بیشتر به این مسائل پرداختن به این موضوع کار درستی نیست .

اتابک ابراز کرد: در برخی از کارها انحرافاتی وجود دارد و ما نباید توان خود را در این زمینه بگذاریم چرا که افراد در معرض خطر توسط وزارت بهداشت مشخص می‌شوند.

وی اذعان کرد: پاکبانی که حاضر به تزریق واکسن کرونا نشده خیلی دیگر از افراد هستند که آماده تزریق این واکسن هستند.

اتابک ادامه داد: این زیبنده جامعه نیست که به دنبال این باشیم که چه کسی واکسن زده است.

فرماندار گچساران با اشاره به تداوم وضعیت قرمزشهرستان گفت: بنا بر مصوبه ستاد ملی کرونا تعطیلی بازار و مشاغلی که در رسته شغلی 2،3 و چهار قرار دارند به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

اتابک در ادامه به بازار مرغ گریزی زد و افزود: کمبود مرغ در بازار گچساران مشاهده نشده است علی رغم اینکه در بسیاری از مناطق کمبود مرغ وجود داشته است.

وی ادامه داد: اکنون کشور در آسیب است و جای تسویه حساب شخصی نیست چرا که  مردم در مضیقه هستند و این بیماری کرونا به روح و روان مردم فشار آورده است.

فرماندار گچساران ابراز کرد: امروز همه باید دست در دست هم بدهند تا مردم آسیب نبینند.

اتابک با اشاره به اینکه مگر تعطیلی بازار کار آسانی است  و امروز وظیفه  و رسالت همه تریبون دارها این است که تنش ها را در جامعه کمتر کنند، ادامه داد: سختی ها را باید دید و همکاری داشته باشیم ‌چرا که امروز زمان جنگ است و این بیماری  نفس مردم  را بند آورده است.

فرماندار گچساران ابراز کرد: اکنون در حال شیب نزولی این بیماری هستیم اما هیچ تضمینی وجود ندارد چرا که پیک جدید این بیماری در راه است و این پیک کشنده تر است.

اتابک با بیان اینکه با رعایت کردن نکات بهداشتی می توان از پیک این بیماری عبور کرد، اظهار کرد: مراسمات عزاداری در شهرستان در حال رعایت شدن است وبا  افرادی که مراسمات عزاداری آنها شلوغ برگزار می‌شود به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 وی خاطرنشان کرد: به روسای  ادارات و بانک ها که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند آن اداره  و بانک همانند صنوف متخلف پلمب خواهد شد.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول