اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تامین اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریالی برای حل مشکل شوری رودخانه جره

با پیگیری نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکل شوری رودخانه جره در دهستان کهمره سرخی اختصاص داده شد.

تامین اعتبار ۱۷۰  میلیارد ریالی برای حل مشکل شوری رودخانه جره

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی در جمع خبرنگاران در این باره اظهار داشت: با توجه به اینکه روستاهای جمالی و بکدانه در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری از گنبد نمکی(محل شور شدن آب رودخانه) قرار گرفته، شوری آب باعث ایجاد خسارت بسیار به باغات و کشاورزی این منطقه شده است.

او افزود: به همین دلیل نیاز به اقدام فوری جهت حل مشکل روستاهای بکدانه و جمالی بود که با پیگیری های لازم، تامین اعتبار آن انجام شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: بنا بر بازدید میدانی و نظر کارشناسان، ایجاد یک خط انتقال ۱۰ کیلومتری می توانست شوری آب را به پایین دست انتقال داده و روستاهای مذکور را از محدوده شوری در آورد اما به دلیل کمبود اعتبار پروژه راکد مانده بود.

نماینده شیراز و زرقان ادامه داد: برای تامین اعتبار این پروژه مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد و صد درصد اعتبار که ۱۷۰ میلیارد ریال بود، اختصاص یافت.

لازم به ذکر است مطالعه و اجرای طرح مدیریت و کنترل شوری آب رودخانه جره از سال ۱۳۷۹ کلید خورد و قرار بود در سه فاز اجرا شود که جدا از فاز یک پروژه، تاکنون این امر صورت نگرفته است.

امسال با پیگیری ابراهیم عزیزی نماینده شیراز و زرقان در مجلس، فاز دوم پروژه که احداث خط انتقال آب برای انتقال شوری به پایین دست خواهد بود، تامین اعتبار شد.

روستاهای بکدانه و جمالی در جنوب شهر شیراز و در دهستان کهمره سرخی واقع شده و سالها است کشاورزان و باغداران منطقه با مشکل شوری آب مواجه هستند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول