اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دریاچه ارومیه کویر می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: سرعت کویری شدن متاسفانه در کشور بسیار بالا بوده و در استان ما نیز در صورت کم‌توجهی به دریاچه ارومیه قطعا به یکی از کانون‌های کویری تبدیل خواهد شد.

دریاچه ارومیه کویر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن عباس‌نژاد در جلسه کارگروه مدیریت پسماند و مخاطرات زیست‌محیطی شهرستان اسکو با اشاره به شعار روز جهانی پاک که "احیای زمین برای توسعه پایدار است"  اظهار داشت: متاسفانه انسان در قرن‌ها و دهه‌ها اخیر بدون توجه به ملاحظات محیط زیستی موجب شده که زمین دچار چالش‌های فراوانی گردد و در یک جمله زمین چه در دنیا و چه در کشور ما حال روز خوشی ندارد و بایستی همه ما دست به دست هم برای احیا زمین تلاش کنیم.

وی افزود: فرصت‌های بسیاری در ارتباط با احیای زمین نیز وجود دارد که یکی از این موضوعات مدیریت صحیح پسماند و فرهنگ‌سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست است.

عباس‌نژاد گفت: با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان معضل پسماند را به یک فرصت اقتصادی تبدیل کرد و امروزه در بسیاری از کشورها نیز این برنامه آغاز و اجرایی شده است.

وی با اشاره به قانون مدیریت پسماند بیان داشت: مسئله تعهد جمعی در مدیریت پسماند بسیار مهم و موثر است و می‌توان با مشارکت همگانی دستگاه‌های دولتی و مردم در مدیریت پسماند موفق عمل کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت خاک یادآور شد: فرسایش خاک یکی از تهدیدات بسیار مهمی است که در کشور و استان ما وجود دارد و سالانه میلیاردها دلار خسارت وارد می‌کند و سرعت کویری شدن متاسفانه در کشور بسیار بالا بوده و در استان ما نیز در صورت کم‌توجهی به دریاچه ارومیه قطعا به یکی از کانون‌های کویری تبدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر وضعیت شکننده دریاچه ارومیه تصریح کرد: در سال‌های اخیر با تدبیر دولت وضعیت آبی دریاچه به وضعیت تثبیت رسیده و در صورت کم توجهی قطعا به وضعیت سال‌های گذشته باز خواهیم گشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی در پایان با تقدیر از اعضای کارگروه پسماند شهرستان اسکو و استان اذعان داشت: کارهای خوبی در مدیریت پسماند انجام گرفته و جدیدا پویش جاده پاکیزه با همراهی فرمانداران و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در استان در حال اجراست.

بابک رضی‌منش، فرماندار شهرستان اسکو مطالبی را خصوص وضعیت زیست‌محیطی شهرستان و مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ارائه و از اعضا فعال کارگروه نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول