اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیگیری جهت رفع موانع بازرگانان در فودسیتی روسیه

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در جریان بازدید از بازار فود سیتی روسیه به بازرگانان ایرانی فعال در این بازار وعده داد تا گامی در جهت کاهش مشکلات آنان برداشته و مساعدت‌ها و پیگیری‌های لازم را برای حل مشکلات آن‌ها به عمل می‌آورد.

پیگیری جهت رفع موانع بازرگانان در فودسیتی روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه که به دلیل سفر کاری در روسیه حضور دارد از نزدیک از بازار فود سیتی که بزرگ‌ترین مرکز عرضه کل فروشی مواد غذایی روسیه در مسکو است بازدید و با تعدادی از تجار و بازرگانان ایرانی مقیم مسکو که در فود سیتی فعالیت دارند دیدار و گفت‌وگو کرد.

فود سیتی مسکو بزرگ‌ترین مرکز فروش مواد غذایی عمده‌فروشی روسیه است که در سطح روسیه و حتی اروپا بی‌نظیر است، این بازار با داشتن فضایی به وسعت ۹۰ هکتار سالانه بالغ‌بر دو میلیون تن محصول غذایی در آن به فروش می‌رسد.

وجود تجهیزات و تدارکات لازم برای تجارت و ناوبری، حمل‌ونقل و بسته‌بندی میوه در این بازار وسیع موجب شده است تا بهترین مکان برای عرضه انواع میوه‌ها، سبزیجات، خشکبار و دیگر محصولات مواد غذایی اقصی نقاط دنیا به این بازار مهم در روسیه باشد که علی‌رغم بی‌همتا بودن در روسیه، در کل اروپا هم از این بازار به‌عنوان مرکزی مهم و بی‌نظیر یاد شود و  بستری برای بسیاری از کشورها برای صادرات محصولات خود به فود سیتی تلقی گردد.

می‌توان گفت فود سیتی مسکو (Moscow Food City) بهترین و بزرگ‌ترین مرکز عرضه مواد غذایی در روسیه به جهت دسترسی آسان و تنوع بالای محصولات  است که برای تجاری که در زمینه صادرات میوه و مواد غذایی به روسیه فعالیت می‌کنند کاملاً شناخته‌شده است، مجتمع ۹۰ هکتاری فودسیتی مسکو در جنوب مسکو قرار دارد و مجهز به انبار خشکبار و سرخانه‌های عظیم است.

تقریباً در طول سال و در همه فصول تمامی محصولات به‌صورت کاملاً سازمان‌دهی شده در یک مجموعه واحد به خریداران خرد و همچنین عمده‌فروشان عرضه می‌شود، نرخ اجناس نیز به‌صورت خودکار بر اساس رقابت میان عرضه‌کنندگان مواد غذایی روسیه تنظیم می‌شود.

ترخیص کالاها و صادرات در این مجموعه نیز باوجود تشریفات گمرکی و تدارکات ترخیص کالا انجام‌شده و با سرعت تخلیه و بارگیری در طول روز و شب انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در سفر کاری خود به روسیه و بررسی این بازار به‌عنوان هدف صادراتی ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا که همواره تجارت میان ایران و روسیه پیوسته بدون تعطیلی با یکدیگر برقرار بوده از مرکز عمده‌فروشی و خرده‌فروشی مواد غذایی فودسیتی مسکو بازدید کرد.

هادی تیزهوش تابان در جریان بازدید از این بازار اظهار کرد: تعدادی از تجار و بازرگانان ایرانی در این مرکز فعالیت دارند که مرکبات، صیفی‌جات و سایر مواد غذایی را از ایران با کامیون‌های یخچال‌دار به روسیه حمل می‌کنند و در فود سیتی مسکو به شکل عمده‌فروشی عرضه‌ می‌کنند.

وی با تنی چند از تجار و بازرگانی ایرانی مقیم این مرکز دیدار و از انبار و امکانات آنان نیز  بازدید کرده و از نزدیک با مشکلات و پتانسیل‌های آن‌ها آشنا شد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه علاوه بر شنیدن مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی مقیم و فعال در فود سیتی مسکو که اکثر آن‌ها در مرز آستارا و در مرز سامور داغستان در خصوص عبور کامیون‌ها با کالاهای ایرانی مشکل داشتند، گفت: تلاش می‌کند تا گامی در جهت کاهش مشکلات آنان برداشته شود و مساعدت‌ها و پیگیری‌های لازم را برای حل مشکلات آن‌ها به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول