اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مشمولان قانون تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران تعیین تکلیف شدند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌ و پرورش از تعیین تکلیف تمامی 88 هزار نفر مشمول قانون الحاق تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، خبر داد.

مشمولان قانون تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران تعیین تکلیف شدند

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «همه معلم‌های غیررسمی در هفته معلم به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند»؛ این خبر از قول احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.

اما مسأله این است که قرار نیست همه معلمان غیررسمی استخدام شوند بلکه تمام مشمولان قانون مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف می‌شوند.

احمدی لاشکی از تعیین تکلیف قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌ و پرورش از تعیین تکلیف تمام 88 هزار مشمول قانون الحاق تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی، مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، خبر داد.

وی با اشاره به تلاش‌های وزارت آموزش‌ و پرورش و همکاری ویژه سازمان امور اداری و استخدامی در مورد تعیین تکلیف نیروهای مشمول قانون الحاقی تبصره ۱۰ ماده 17 قانون تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی، پیش‌دبستانی و نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: مشمولان این قانون که حدود ۸۸ هزار نفر بودند در مرحله اول ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر و در مرحله دوم ۳۰ هزار نفر از آنان تا پایان اسفندماه 1399 تعیین تکلیف شدند؛ این افراد در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند و در صورت اخذ نمرات قبولی در این دانشگاه، در آموزش‌ و پرورش جذب خواهند شد.

احمدی در مورد ۳۰ هزار نفر باقی‌مانده مشمولان این قانون افزود: با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش، مجوز لازم برای استخدام این افراد از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ شد که با هماهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها و ارائه لیست نهایی از سوی استان‌ها، وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد و پس از گذراندن دوره‌های آموزش مهارت‌های معلمی و اخذ نمرات قبولی در این دانشگاه، جذب آموزش‌ و پرورش خواهند شد.

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: تمام مشمولان قانون الحاق تبصره ۱۰ ماده ۱۷ مجلس شورای اسلامی، تعیین تکلیف شده‌اند و مجوزهای استخدامی آنان صادر شده است.

قانون الحاقی تبصره ۱۰ ماده 17 قانون تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی، پیش‌دبستانی و نهضت سوادآموزی، مصوب 13 شهریور 1397 شامل تمامی نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی، پیش‌دبستانی و نهضت سوادآموزی می‌شود که حدود 88 هزار نفر هستند و در مدارس دولتی قبل از سال 1391 مشغول به تدریس بوده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول