اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون: مقابله با تولید موشک بالستیک در ایران، ضرورت امنیتی ما است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشست خبری، درباره مسائل مختلفی از جمله خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و مسائل مربوط به ایران صحبت کرد.

پنتاگون: مقابله با تولید موشک بالستیک در ایران، ضرورت امنیتی ما است

به گزارش مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه بار دیگر ادعاهای بی‌اساس درباره آنچه که «تهدیدات ایران» می‌خواند را تکرار کرد.

کربی در نشست خبری روزانه گفت: «مقابله با تهدیدهای ایران در دریا و حمایت از شبکه‌های تروریستی و تداوم توسعه و تولید موشک‌های بالستیک، ضرورت امنیت ملی ما است».

وی درباره سفر هیأت مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با واشنگتن نیز گفت که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قرار نیست با آنها دیدار کند.

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره اقدامات خرابکارانه و تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران نیز گفت: «من اینجا سخنگوی ارتش دیگران نیستم و درباره اینکه چه کارهایی انجام می‌دهند و چه کارهایی انجام نمی‌دهند، اظهار نظر نمی‌کنم».

کربی اما افزود: «منفعت ما در این است که مطمئن شویم امنیت ملی ما در منطقه (غرب آسیا) مورد حفاظت قرار بگیرد و ایمن باشد، که شامل تهدیدهایی است که ایران در منطقه نشان می‌دهد».

پیش از این، «کنث فرانک مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» با اذعان به توان پهپادی جمهوری اسلامی ایران، گفت این امر باعث شده برتری هوایی آمریکا در منطقه غرب آسیا از بین برود. (جزئیات بیشتر)

وی در پاسخ به سوالی درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نیز توضیح داد: «ژنرال مک‌کنزی (رئیس سنتکام) تا پایان هفته برنامه کامل و اصلاح شده خروج از افغانستان را ارائه خواهد کرد».

سخنگوی پنتاگون افزود: «ما تصور می‌کنیم که طالبان با عقب‌نشینی ما مخالفت نخواهند کرد و اگر این کار را انجام دهد، ما توانایی محافظت از سربازان خود را داریم».

کربی در پاسخ به سوالی درباره کاهش تنش بین روسیه و اوکراین، اظهار داشت: «شاهد عقب‌نشینی برخی نیروها از [مرز] اوکراین بوده‌ایم. هنوز زود است بخواهیم درباره [پایان تحرکات نظامی روسیه] اظهار نظر کنیم».

وی درباره عملیات‌های نیروهای یمنی علیه ائتلاف متجاوز سعودی نیز مدعی شد: «حمایت ما از عربستان سعودی با هدف کمک به دفاع این کشور از خود است، نه اینکه در عملیات تهاجمی آن شرکت کنیم».

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره تنش‌های اخیر با ترکیه در پی تصمیم اخیر واشنگتن نیز گفت: «اعلامیه [جو] بایدن در مورد نسل‌کشی ارامنه بر روابط ما با متحد خود یعنی ترکیه تأثیر نخواهد گذاشت و ما فرصت‌های زیادی برای بهبود آن داریم».

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه (به وقت تهران) نسل کشی ارامنه در دوران حکومت عثمانی را به‌رسمیت شناخت.

وزارت خارجه ترکیه نیز برای اعتراض به تصمیم آمریکا در به‌رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه»، سفیر این کشور در آنکارا را احضار کرده و گفت ادعاهای بایدن بی‌ارزش است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول