اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بانک‌ها باید قانون افزایش وام ازدواج را با تسهیل دریافت تضامین اجرا کنند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها باید مصوبه مجلس برای افزایش وام ازدواج را در جهت تسهیل ازدواج جوانان اجرا کنند، گفت: استنکاف‌کنندگان برابر با قانون به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

بانک‌ها باید قانون افزایش وام ازدواج را با تسهیل دریافت تضامین اجرا کنند

علی‌اکبر بسطامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: موانع بانکی وجود دارد و زوج‌های جوان برای دریافت وام ۷۰ میلیون تومانی ازدواج با آن مواجه شده‌اند، به طوری که حتی برخی بانک‌ها برای رفع مشکل تضامین از محل پرداخت یارانه نیز تقاضای ۳۰ ضامن کرده‌اند.

وی افزود: ما با افزایش میزان وام ازدواج به دنبال تسهیل روند ازدواج جوانان بودیم و هیچگاه نظر قانون‌گذار این نبوده که موانعی در مسیر پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان ایجاد شود به همین دلیل گفته شد مشکل تضامین آنها نیز از محل یارانه‌ها قابل حل باشد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چوار، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک‌ها نمی‌توانند با سختگیری در تضامین بانکی از اجرای مصوبه مجلس سرباز زنند، ادامه داد: بانک‌ها نمی‌توانند برای تضامین بانکی به اندازه‌ای سخت بگیرند که مانع از اجرای این مصوبه مجلس شوند.

وی تصریح کرد: البته بانک‌ها نه تنها در مورد پرداخت وام ازدواج، بلکه در زمینه ارائه تسهیلات بانکی به حوزه تولید نیز مشکلاتی را در بخش تضامین ایجاد می‌کنند که قطعا قانون‌گذار بر اساس آنچه تصویب کرده است برخورد جدی با عوامل و مجاری که مانع از اجرای این مصوبه شوند، اعمال خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که خواستیم مبلغ وام ازدواج در بودجه ۱۴۰۰ به طور دقیق بررسی شود، این بود که موانع و تنگناهایی که در مسیر ازدواج آسان وجود دارد که یکی از آنها بهره‌مندی زوج‌های جوان از وام ازدواج بوده را برطرف کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بی‌تردید مشکل تضامین بانکی به دلیل قوانین داخلی بانک‌‎ها ایجاد شده است که قطعا قانون‌گذاران با این موضوع برخورد خواهند کرد؛ بنابراین بنده به عنوان عضو کمیسیون اجتماعی و کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ از امروز این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهم کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، در بیان نحوه برخورد با بانک‌هایی که از اجرای این مصوبه استنکاف ورزند، تاکید کرد: اگر بانک‌ها یا هر مرجعی از اجرای این قانون استنکاف کنند با استناد به ماده ۲۲۴ قانون تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت، ضمن اینکه ما نیز در مجلس از مسوولان مربوطه برای حضور در کمیسیون اجتماعی دعوت به عمل آورده که در این مورد پاسخگو باشند و اگر مجدد استنکاف از قانون را تکرار کنند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند تا با آنها برخورد لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول