اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کلاهبرداری 30 میلیاردی با وعده فروش موتورسیکلت

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: کلاهبرداری که از طریق انعقاد قرارداد و حواله فروش موتور سیکلت اقدام به جذب سرمایه مشتریان و 30 میلیارد کلاهبرداری در پوشش فروش موتورسیکلت با قیمت پایین از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.

کلاهبرداری 30 میلیاردی با وعده فروش موتورسیکلت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین بیان داشت :در پی ارجاع تعدادی پرونده شکایت از دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین به پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری در پوشش فروش موتور سیکلت ارزان قیمت، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مقدماتی از تعدادی از شکات پرونده مشخص شد که مدتی قبل متهم با جلب اعتماد و دادن وعده های واهی مبنی بر داشتن نمایندگی از یک شرکت معتبر  برای فروش موتورسیکلت با قیمت پایین و تحویل 2 ماهه موتورسیکلت، پس از انعقاد قرار داد و ارائه حواله فروش از طرف شرکت متبوع اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 30 میلیارد ریال از مالباختگان کرده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار داشت : مال باختگان پس از واریز مبلغ درخواستی به حساب وی و تنظیم قرارداد جهت خرید موتورسیکلت و پس از گذشت مدت زمان مقرر، هر روز با بهانه ای از قبیل مشکلات اداری و عدم صدور سند و در بعضی مواقع با بیان اینکه موتور سیکلت شما را با سود بالا فروخته و به زودی اصل پول شما با سود حاصله را برمی گردانم  از سوی متهم  مورد کلاهبرداری واقع شده و متهم نیز پس از مدتی تلفن همراه خود را خاموش کرده و متواری شده است.

ابراهیمی گفت : ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده در نهایت مخفیگاه متهم را در شهر قزوین شناسایی و در یک عملیات منسجم و هماهنگ موفق به دستگیری نامبرده شدند .

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در مواجه با ادله و شواهد موجود به 30 میلیارد ریال کلاهبرداری از 9 نفر در پوشش فروش موتورسیکلت اعتراف کرده، خاطرنشان کرد:متهم همراه با پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آنجا با قرار وثیقه مناسب روانه زندان شد .

فرمانده انتظامی استان قزوین در خصوص شیوه و شگرد متهم دستگیر شده گفت : این فرد با صدور حواله هایی با مهر جعلی یک شرکت موتور سازی و ارسال پیامک جعلی از طریق برنامه گوگل به شماره همراه شکات اعتماد آنها را جلب و با تنظیم قراردادی دست نویس ممهور به مهر جعلی شرکت و با وعده تحویل موتور سیکلت ها به قیمت پایین، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد .

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول