اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تجمع ناظران کشاورزی کردستان در اعتراض به عدم تصویب طرح استخدام ناظرین جهاد کشاورزی

ناظرین کشاورزی کردستان امروز با تحصن جلوی درب استانداری کردستان به عدم تصویب طرح استخدام ناظرین کشاورزی در مجلس اعتراض کردند

تجمع ناظران کشاورزی کردستان در اعتراض به عدم تصویب طرح استخدام ناظرین جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمعی از ناظران جهاد کشاورزی کردستان امروز با تحصن جلوی درب استانداری خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود شدند.

طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی در سال ۱۳۹۰ که به امضای ۲۶ نفر از نمایندگان رسیده بود، وزارت جهاد کشاورزی ملکلف شده، ناظرین جهاد کشاورزی را بدون آزمون استخدام کند.

به کارگیری سرمایه‌های انسانی ماهر و کارآمد در سازمان‌ها و نهادهای یک جامعه که نوعی سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌های آن جامعه محسوب شده و نقش بی‌بدیلی در رشد و توسعه یافتگی آن جوامع خواهد داشت، از دلایل توجیهی این طرح است.

کارشناسان ناظر کشاورزی جزئی از بدنه وزارت جهاد کشاورزی هستند که از سال ۱۳۸۶ تاکنون در این وزارت بلاتکلیف مانده‌اند. این کارشناسان که در افزایش سطح کمی و کیفی محصولات کشاورزی و دامی، در مسیر خودکفایی کشاورزی ایران اسلامی و رهانیدن از وابستگی کشورهای دیگر نقش ارزنده‌ای داشته و دارند، با آموزش کشاورزان در نحوه و مقدار استفاده از سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی در سلامت جامعه نقش بسزایی دارند.

یکی از ناظرین کشاورزی متحصن می‌گوید: با وجود اینکه متولیان جهاد کشاورزی تک‌تک ما را می‌شناسند اما نسبت به وضعیت استخدامی و تعیین تکلیف ما بی‌توجهی می‌کنند، چندین سال است به وزارتخانه، مجلس و هر جایی مراجعه کردیم، اما هر سال وعده می‌دهند، ولی تا این لحظه هیچ کدام از این وعده‌ها عملیاتی نشده است.

وی افزود: به امید اینکه کسی جوابمان بدهد امروز به صورت سراسری ناظران جلوی استانداری‌ها تحصن کردیم ولی نه نماینده مجلس و نه هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: با وجود اینکه از سال 84 با جهاد کشاورزی همکاری می‌کنم هنوز تکلیفم مشخص نیست اگر در جایی دیگر کارگری هم می‌کردم اکنون به جایی رسیده بودم.

وی خاطرنشان کرد: افرادی با من از نهضت سواد آموزس شروع کردند اکنون استخدام شده‌اند ولی ما نه بیمه داریم و نه وضعیت حقوق‌مان مشخص است. 

در تمام وزارتخانه‌ها اولویت در استخدام افراد با نیروهای قراردادی است ولی این رویه در جهاد کشاورزی وجود ندارد و آسیب آن را امثال ما دیده‌اند.

این موضوع باعث از هم گسیختگی حتی در بعضی از خانواده‌ها و بالارفتن سن ازدواج و تشکیل خانواده را تک‌تک ما تجربه کنیم، هر کدام از ما الان باید حداقل 14 تا 16 سال سابقه بیمه داشتیم ولی در خوشبینانه‌ترین حالت 10 ماه سابقه بیمه داریم.

یکی دیگر از خانم‌های ناظر کشاورزی در این تحصن می‌گوید: جهاد کشاورزی به امثال ما که به عنوان تحصیلکرده‌های بخش کشاورزی در شاخه‌های مختلف در سطح روستاهای دور و نزدیک در کنار کشاورزان به توسعه صنعت کشاورزی کمک کرده‌ایم، ظلم زیادی کرده است.

با کمترین حقوق بدون هیچ مزایایی فقط به امید وعده‌های الکی مسوولین عمر و جوانی خود را هزینه کردیم و اکنون هم کسی پاسخگوی مشکلات ما نیست، خیلی‌ها بدون حتی یک روز سابقه کاری تنها با پرونده‌سازی جذب بدنه جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها شدند ولی چون امثال ما حامی نداریم وضعیتمان این است.

وی افزود: پسر رئیس جهاد کشاورزی یکی از شهرستان‌های کردستان سال 91 فارغ‌التحصیل شد که بدون حتی یک روز قرارداد به استخدام درآمد چون از ژن‌های خوب بود.

این افراد اعلام کردند: در مجموع 80 نفر در سطح استان به عنوان ناظرین کشاورزی از سال 84 به بعد با مجموعه قراردادهای سه تا 6 ماهه و مبالغ ناچیز کار کرده‌ایم چون امید استخدام می‌دادند با همه این کمبودها ساختیم.

جلوی چشم ماها کسانی جذب جهاد کشاورزی می‌شوند که هیچ سابقه‌ای ندارند این در حالی است که ما روی زمین کشاور شیلنگ سم‌پاشی دست می‌گرفتیم و پا به پای کشاورزان کار کرده‌ایم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول