اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پیمانکارهای متخلف زیر ذره‌بین سازمان بازرسی/ جلوگیری از تضییع ۸۰۰ میلیارد تومانی مطالبات در تامین اجتماعی

حسب انجام بازرسی از ادارات کل تامین اجتماعی غرب و شرق تهران بزرگ مشخص شد در مجموع مبلغ بیش از 8 هزار میلیارد ریال پیرامون «پیمان‌های محاسبه نشده»، منظور نشده که با پیگیری بازرسی کل استان تهران به صورت بدهی قطع ثبت شد.

پیمانکارهای متخلف زیر ذره‌بین سازمان بازرسی/ جلوگیری از تضییع ۸۰۰ میلیارد تومانی مطالبات در تامین اجتماعی

به گزارش سردبیری‌ استان‌های خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، بازرسی‌های کل استان‌ها طی روزهای اخیر اقدامات و نتایج بازرسی‌های خود را منعکس کرده‌اند که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

واریز جریمه ۸۷ میلیاردی از سوی واردکنندگان متخلف به حساب خزانه دولت

بازرسان اداره کل بازرسی استان هرمزگان در جریان بررسی نحوه ایفای تعهدات اعتبارات اسنادی و حواله‌های ارزی در تعدادی از بانک‌های این استان، با بررسی اسناد و مدارک دریافتند تعدادی از شرکت‌های واردکننده اقدام به اخذ حوالجات ارزی از شعب تابعه بانک‌های استان کرده اما تعهدات ارزی خود ایفا نکرده‌اند این امر منتهی به خروج ارز از چرخه اقتصادی کشور شده است.

در پی تذکر و ورود بازرسی کل استان هرمزگان، ضمن تنظیم صورتجلسه با مدیران استانی بانک‌های عامل، شرکت‌های مربوطه به مراجع قضایی معرفی و پیرو ایرادات احصاء شده توسط این بازرسی کل نسبت به پرداخت جریمه به مبلغ 87 میلیارد ریال توسط شرکت‌های مذکور به حساب خزانه دولت در بانک مرکزی اقدام شده است.

جلوگیری از تضییع ۸ هزار میلیارد ریالی مطالبات ادارات کل تامین اجتماعی تهران بزرگ

حسب انجام بازرسی از ادارات کل تامین اجتماعی غرب و شرق تهران بزرگ مشخص شد در مجموع مبلغ بیش از 8 هزار میلیارد ریال پیرامون «پیمان‌های محاسبه نشده»، منظور نشده که با پیگیری بازرسی کل استان تهران به صورت بدهی قطع ثبت شد.

با اقدامات انجام شده طبق مستندات تاکنون در اداره کل شرق تامین اجتماعی تهران بزرگ بالغ بر 70 درصد و در اداره کل غرب تامین اجتماعی تهران بزرگ نیز بالغ بر 50 درصد از بدهی‌ ایجاد شده، وصول گردیده و مابقی نیز به عنوان «بدهی قطعی ایجاد شده» در سامانه مربوط ثبت و در مرحله ابلاغ یا صدور اجرائیه است.

۲۰۰ هکتار از اراضی حد بستر رودخانه‌های استان زنجان رفع تصرف شد

با ورود بازرسی‌کل استان زنجان سند مالکیت 1473 هکتار از اراضی حد بستر رودخانه‌های استان زنجان به نام دولت اخذ شد.

با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از شرکت آب منطقه‌ای زنجان، 202 هکتار از اراضی حد بستر رودخانه‌های استان تاکنون رفع تصرف و 32 کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های برون شهری، لایروبی شده است.

همچنین حسب پیگیری به عمل آمده سامانه ثبت قراردادهای اجاره حد بستر در  شرکت آب منطقه‌ای زنجان طراحی و تمامی قراردادهای اجاره بستر در سامانه موصوف به صورت منسجم ثبت و نگهداری می‌شود. در سال گذشته نیز تعداد 471 فقره قرارداد اجاره حد بستر غیرفعال رودخانه‌ها و مسیل‌های استان به میزان حدود 60 هکتار از اراضی متعلق به دولت، با متقاضیان کشت زارعی برای اراضی موصوف، منعقد شده است.

همچنین خبر دیگر از این استان اینکه حسب بازرسی‌های به عمل آمده عواملی که 708 تن آرد را خارج از شبکه توزیع می‌کردند، به دام قانون افتادند.

 بازرسان بازرسی کل استان زنجان دریافتند در یکی از شهرستان‌های استان تعداد 17.750 کیسه معادل 708 تن آرد علی رغم ثبت در سامانه خرید به واحدهای نانوایی تحویل نشده است. با بررسی‌های بیشتر مشخص شد کارخانه‌های آرد با مشارکت راننده شرکت حمل و نقل و نیز همراهی احدی از مسئولان اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با سوء استفاده از موقعیت خود حدود 15 میلیارد ریال از طریق غیر قانونی تحصیل کرده‌اند که گزارش‌های لازم در این خصوص تهیه و به مراجع قضایی ارسال شد. مبلغ مذکور یارانه گندمی بوده که از خزانه دولت برای مردم پرداخت شده است لیکن افراد مذکور با تبانی و سوءاستفاده از موقعیت خود آردها را توزیع نکرده و در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند.

کشف اختلاس ۱۱۰ میلیاردی در یکی از بیمارستان‌های استان کرمان

در راستای بررسی عملکرد مالی دانشگاه علوم پزشکی استان و یکی از بیمارستان‌ها ملاحظه شد مسئول امور مالی بیمارستان، از ابتدای سال 1398 با  مشارکت پیمانکاران دارویی، طبخ و توزیع و خدمات و تنظیف اقدام به ثبت 110 میلیارد ریال سند صوری در سیستم حسابداری بیمارستان کرده و تا زمان کشف جرم مبلغ 84 میلیارد ریال از وجوه بیمارستان به این پیمانکاران پرداخت شده است.

با پیگیری انجام شده تاکنون جمعاً 58 میلیارد ریال از وجوه اختلاس شده توسط متهمان پرونده به بیمارستان برگشت داده شده است.

پیگیری تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر

با توجه به بازدید بازرس کل استان بوشهر از انبارهای اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان و پیگیری تصمیمات اتخاذ شده در راستای تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارها، تعداد 927 دسته کالا شامل لوازم خانگی برقی و غیر برقی، لوازم ساختمانی، انواع ظروف، مصنوعات مختلف به ارزش حدود 295 میلیارد ریال به فروش رسید.

همچنین تعداد 105 پرونده شامل کالاهای فاسد، ممنوعه، تاریخ منقضی و فاقد مصرف ثانویه به ارزش بیش از 93 میلیارد ریال معدوم شد. درخصوص کالاهای قاچاق نیز تعداد 241 پرونده جدید به ارزش 972 میلیارد ریال تشکیل و در چرخه اقدام گرفته است.

اقدامات این بازرسی کل به منظور تعیین تکلیف و نهایی‌سازی کلیه کالاهای موجود در انبارهای موصوف همچنان در حال انجام و پیگیری است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول