اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کسب رتبه کشوری ورزش‌های همگانی سمنان در طرح نشاط

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان از کسب مقام اول کشور توسط این هیأت در طرح ملی نشاط خبر داد.

کسب رتبه کشوری ورزش‌های همگانی سمنان در طرح نشاط

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی هیأت ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان، امین قنبری اظهار کرد: ثبت‌نام طرح ملی نشاط با همکاری فدراسیون ورزش همگانی و انجمن ورزش‌های الکترونیکی کشور در دو قسمت حرفه‌ای و آماتور از هفت اسفند ۱۳۹۹ در ایران آغاز شد و تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه داشت؛ در پایان ثبت‌نام این طرح، شهرستان سمنان توانست عنوان اول ایران را از آن خود کند.

وی افزود: طرح ملی نشاط با ابتکار فدراسیون ورزش‌های همگانی و انجمن ورزش‌های الکترونیک با تلفیق بازی‌های الکترونیکی و فعالیت بدنی با هدف ایجاد تحرک و فعالیت بدنی در شرایط ویژه کرونایی طراحی شده که می‌تواند در شرایط فعلی بسیار اثربخش باشد.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان گفت: این طرح در سه بخش ورزش مجازی، ورزش‌های الکترونیک (حرفه‌ای) و ورزش‌های الکترونیک (آماتور) در حال برگزاری است که ثبت‌نام در این طرح محدودیت سنی نداشت و تمامی اعضای خانواده می‌توانستند در این طرح شرکت کنند و از جوایز ۲۷۷ میلیون تومانی در این طرح بهره‌مند شوند.

قنبری با اشاره به استقبال بی‌نظیر شهروندان سمنانی از این طرح خاطرنشان کرد: سمنان با ثبت‌نام ۳۹ هزار و ۱۰۰ نفر در مجموع توانست مقام اول کشور و اول استان را از آن خود کند که این موضوع حاکی از آن است که شهروندان سمنان علاقه بسیاری به ورزش دارند و بارها در مسابقات مختلف با تعداد شرکت‌کنندگان بالا در این طرح این موضوع را تأیید کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸۴ هزار و ۲۵۷ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند که حدود ۲۲ درصد از جمعیت شرکت‌کنندگان را سمنانی‌ها تشکیل می‌دهند؛ ضمن اینکه در استان سمنان ۴۴ هزار و ۲۳۹ نفر ثبت‌نام کردند که سهم شهرستان سمنان حدود ۸۹ درصد است.

قنبری با اشاره به مشارکت گسترده کمیته‌های زیر مجموعه هیأت و باشگاه‌های ورزشی در این طرح گفت: اکثریت کمیته‌های هیأت ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان و باشگاه زیر مجموعه این هیأت در این طرح مشارکت داشتند که در پایان کمیته‌های ایروبیک مقام اول، ورزش و توسعه فعالیت بدنی دانش آموزان مقام دوم و کمیته‌های ای‌.ام.اس و جامپینگ فیتنس به صورت مشترک مقام سوم این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کنند.

وی ادامه داد: در بخش باشگاه‌های ورزشی زیر مجموعه باشگاه هرمس، خانه برای تونیک و آتانا توانستند مقام اول تا سوم را در بخش باشگاه‌ها کسب کنند.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان یادآور شد: بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی باید در راستای غنا بخشیدن به اوقات ورزش و فراغت جامعه و به‌ویژه خانواده‌ها و نوجوانان و جوانان باشد و باید این فرهنگ را در بین عموم مردم ایجاد کنیم که بازی‌های الکترونیکی نوعی ورزش هستند و باید مردم آن را باور داشته باشند.

قنبری ضمن تشکر از ثبت‌نام شهروندان ورزش دوست سمنانی در طرح ملی نشاط خاطرنشان کرد: از مشارکت و ثبت‌نام بی‌سابقه تمامی شهروندان سمنانی در طرح ملی نشاط که با حضور پرشور خود بار دیگر نشان دادند، سمنان ورزشی‌ترین شهر استان است و مردم این شهر علاقه‌مندترین مردم به امر ورزش در استان هستند، صمیمانه سپاسگزارم.

وی ادامه داد: از زحمات تمامی رؤسای کمیته‌های زیر مجموعه این هیأت، مدیران باشگاه‌های ورزشی زیر مجموعه قدردانی می‌شود و امیدوارم هیأت ورزش همگانی شهرستان سمنان همیشه موجب افتخار ورزش سمنان در سطح کشوری و استانی باشد.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان عنوان کرد: ثبت‌نام کنندگان در طرح ملی نشاط می‌توانند پس از دریافت پیامک درباره نحوه شرکت در این دوره از مسابقات با مراجعه به سایت eligo.ir به رقابت در رشته انتخابی خودشان بپردازند.

چندی پیش هیأت ورزش‌های همگانی شهرستان سمنان توانسته بود عنوان قهرمانی مسابقات ورزش‌های الکترونیک (PES / FIFA) استان سمنان در طرح ملی نشاط را از آن خود کند و نفرات برتر جهت مسابقات انتخابی تیم ملی به این دوره از مسابقات اعزام شدند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول