اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برلین خواستار رویکرد دیپلماتیک در قبال روسیه شد

در پی اقدامات تحریک‌آمیز اخیر اروپا و آمریکا علیه روسیه، وزیر خارجه آلمان بر لزوم برقراری گفت‌وگو با مسکو به جای تنش‌زایی تأکید کرد.

برلین خواستار رویکرد دیپلماتیک در قبال روسیه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تنش‌های اخیر کشورهای اروپایی و روسیه، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز (سه‌شنبه) در مراسم «جامعه آتلانتیک آلمان» که به صورت مجازی برگزار شد، تأکید کرد که هیچ جایگزین منطقی جز گفت‌وگو با روسیه وجود ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، ماس تصریح کرد که تمایل برای گفت‌وگو با روسیه می‌تواند به برطرف کردن تقابل‌ها و درگیری‌های بین‌المللی کمک کند.

وزیر خارجه آلمان همچنین ضمن استقبال از پیشنهاد اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در یک کشور ثالث گفت: «این مسیری است که ما در اتحادیه اروپا در پیش می‌گیریم. معتقدم که هیچ جایگزین منطقی برای این (گفت‌وگو با روسیه) وجود ندارد».

اظهارات ماس در شرایطی مطرح شده است که طی روزهای اخیر کشورهای غربی از جمله آمریکا، لهستان، جمهوری چک، استونی، لیتوانی و لتونی، با تحریک واشنگتن، تعدادی از دیپلمات‌های روس را از کشور خود اخراج کردند و روسیه نیز اقدامات متقابلی را در قبال این کشورها در پیش گرفت.

بنا بر گفته این دیپلمات آلمانی، گفت‌وگوی مستقیم بین مسکو و واشنگتن نه تنها برای روابط روسیه و آمریکا «بسیار مفید» است بلکه به طور کلی برای کل جهان «یک رویداد مثبت خواهد بود».

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با تأکید بر لزوم برطرف شدن تنش‌ها میان روسیه و آمریکا گفت که پوتین و بایدن احتمالاً تابستان امسال دیدار خواهند کرد اما هیچ‌گونه توافقی در خصوص زمان و مکان این دیدار صورت نگرفته است.

علی‌رغم آنکه بایدن در تماس تلفنی اخیر خود از پوتین دعوت کرده است تا در یک کشور ثالث با یکدیگر دیدار داشته باشند اما اخیراً تنش‌ها میان دو کشور آمریکا و روسیه با تداوم اتهام زنی آمریکا علیه روسیه در خصوص دخالت در انتخابات ماه نوامبر این کشور و ارتباط داشتن با عملیات هک «سولار ویندز» و اعمال تحریم علیه مسکو به این بهانه‌ها، بالا گرفته است.

پیش از آن هم بایدن در مصاحبه‌ای در ماه مارس با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» پوتین را قاتل خواند و گفت که باید بهای اقداماتش را بپردازد.

در پی تشدید تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن، مقام‌های روس هشدار داده‌اند که در صورتیکه آمریکا از این اقدامات ضدروسی عقب‌نشینی نکند، مسکو آماده اتخاذ تدابیر بیشتر علیه ایالات متحده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول