اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

افزایش فاصله تزریق دو دز واکسن روسی به 3 ماه

مدیر عامل مرکز ویروس شناسی گامالیا گفته است: فاصله بین دزهای واکسن اسپوتنیک وی می‌تواند تا سه ماه افزایش یابد.

افزایش فاصله تزریق دو دز واکسن روسی به 3 ماه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تاس، الکساندر گینتسبورگ مدیر عامل مرکز ویروس شناسی گامالیا (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) گفته است: فاصله بین دزهای واکسن اسپوتنیک وی می‌تواند تا سه ماه افزایش یابد.

به گفته سازنده این واکسن، افزایش فاصله بر کیفیت واکسیناسیون تأثیری نخواهد داشت و در برخی موارد پاسخ ایمنی را قوی‌تر می‌کند.

 موسسه تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه و متعاقب مدیر مرکز تحقیقات گامالیا در وزارت بهداشت روسیه که این واکسن را تولید کرده است در ماه فوریه (اسفند) اعلام کرد: مطابق شواهد موجود، فاصله بین تجویز دوز اول و دوم دز واکسن اسپوتنیک وی علیه ویروس کرونا ممکن است حتی تا دو ماه باشد.

الکساندر گینتسبورگ یادآور شد: در مورد واکسن اسپوتنیک وی که توسط مرکز تحقیقات ما تولید شده، ما معتقدیم که ممکن است حداقل فاصله بین دزهای واکسن اول و دوم را از 21 روز تأیید شده قبلی به سه ماه افزایش دهیم. افزایش این فاصله تاثیری در پاسخ ایمنی بدن ندارد و حتی ممکن است باعث افزایش و طولانی شدن آن شود.

به گفته وی، این نتیجه گیری براساس نتایج موفقیت آمیز واکسیناسیون دسته جمعی در روسیه و سایر کشورها انجام شده است؛ ما معتقدیم که با توجه به تقاضای فوق العاده زیاد واکسن این تصمیم به طور قابل توجهی سرعت ایمن سازی را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول