اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلان به‌سوی ساحل آرامش «اگر مردم رعایت کنند»

در پی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، شهرستان‌های گیلان از فوق قرمز به قرمز و نارنجی در حال تغییر است و اگر مردم رعایت کنند مطمئناً آرامش به ساحل گیلان خواهد رسید.

گیلان به‌سوی ساحل آرامش «اگر مردم رعایت کنند»

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پس از گذشت هفته‌های بسیار سخت و حزن‌انگیز در گیلان در پی افزایش شمار مبتلایان کرونا، از روی کاملاً سرخ نقشه گیلان در نرم‌افزار ماسک کاسته شده است.

پیش‌تر مناطق گیلان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دیدوبازدیدهای نوروزی به سمت قرمز شدن کامل استان پیش رفته بود.

در آخرین بروز رسانی نرم‌افزار ماسک، دو شهرستان سیاهکل و ماسال همچنان فوق قرمز هستند.

همچنین شهرستان‌های رودبار، رشت، خمام، شفت، رضوانشهر و تالش قرمز هستند.

خوشبختانه شهرستان‌های رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، فومن، صومعه‌سرا و آستارا در وضعیت نارنجی شیوع بیماری کرونا قرار دارند.

متأسفانه ماه‌ها هست که استان گیلان رنگ آبی را به خود ندیده و علاوه بر آن رنگ زرد نیز در نقشه کرونایی گیلان مدت‌ها هست که وجود ندارد.

مردم در گفت‌وگوهایی که با خبرنگار فارس داشته‌اند به‌شدت از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم ناراحت‌اند و خواهان در نظر گرفتن ابزارهای تشویقی و تنبیهی هستند.

اصناف نیز در گفت‌وگو با فارس مطرح کرده‌اند شرط بسته نگه‌داشتن بنک‌ها و فروشگاه‌ها همکاری بانک‌ها و کنترل بازار است تا بیش‌ازپیش متضرر نباشند.

 

به گفته دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر ۸۴۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که در مقایسه به گذشته بار بیماری در استان کاهش‌یافته است.

‌وی گفته، کاهش شمار بیماران بستری در گیلان به معنای کنترل بیماری نیست و مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های گیلان از وضعیت فوق قرمز به قرمز و نارنجی موجی از امیدواری و مدیریت صحیح این بیماری در استان را در پی داشته و همچنان نیازمند همکاری مردم است.

گیلانیان باید به خاطر بسپارند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان به ۵۵ درصد رسیده و این یعنی هنوز بسیاری از شهروندان کرونا را درک نکرده و با اهمال خود ناخواسته در آتش جان‌سوز و جامعه سوز کرونا می‌دمند.

در پی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، شهرستان‌های گیلان از فوق قرمز به قرمز و نارنجی در حال تغییر است و اگر مردم رعایت کنند مطمئناً آرامش به ساحل گیلان خواهد رسید.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول