اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

اعطای بن خرید نمایشگاه قرآن به ۱۲ هزار فعال قرآنی/ هزینه پست محصولات رایگان شد

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد از اعطای تسهیلات خرید از نمایشگاه قرآن کریم به بیش از 12 هزار فعال قرآنی خبر داد.

اعطای بن خرید نمایشگاه قرآن به ۱۲ هزار فعال قرآنی/ هزینه پست محصولات رایگان شد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نشست خبری نمایشگاه مجازی قرآن کریم با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت پست ایران، ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات و پدرام پاک آیین مدیر روابط عمومی بانک صادرات ایران در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه قرآن از وظایف اصلی ما است

در این نشست فقهی‌زاده طی سخنانی برگزاری نمایشگاه قرآن را از وظایف اصلی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: این نمایشگاه ابر رویدادی است که در جهان نمونه و مانند ندارد و ما بر خود می‌دانیم که این رویداد را به بهترین نحو اجرا کنیم.

وی با اشاره به لغو نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سال ۹۹ گفت: مقدمات برگزاری نمایشگاه برای ماه رمضان سال ۹۹ فراهم شده بود اما شیوع کرونا مانع این اقدام شد. پس از آن اندیشه برگزاری نمایشگاه مجازی ما را به خود مشغول کرد و آخر سال ۹۹ توانست مقدمات را برای برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن فراهم کند.

پس از لغو نمایشگاه قرآن بلافاصله کار در فضای مجازی را آغاز کردیم

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه سال گذشته رویداد‌های بزرگی در فضای مجازی توسط این معاونت برگزار شد گفت: با وجود لغو برگزاری نمایشگاه قرآن، فعالیت در فضای مجازی به صورت جدی در دستور کار ما قرار گرفت و فعالیت‌های مختلفی را در فضای مجازی راه‌اندازی کردیم و پس از آن برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم در دستور کار قرار گرفت و همچنین نخستین آزمون مجازی قرآن و عترت هم با همین نگاه در صدها شهر و هزاران روستا به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

افتتاح نمایشگاه مجازی قرآن از ۱۱ اردیبهشت

وی با اشاره به آغاز نمایشگاه مجازی قرآن کریم از روز شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: افتتاحیه نمایشگاه روز شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل وزارتخانه برگزار می‌شود و عدالت در توزیع اقلام فرهنگی یکی از اهداف آن است زیرا نمایشگاه حضوری فقط منحصر به تهران بود و فقط یک دوره شعبه استانی نمایشگاه را در مشهد برگزار کردیم، اما نمایشگاه مجازی این فرصت را برای همه ملت ایران فراهم می‌کند تا از نمایشگاه دیدن کنند.

فقهی‌زاده زاده با بیان اینکه نمایشگاه مجازی قرآن دو بخش اصلی دارد گفت: بخش فروشگاهی مربوط به فروش آثار حوزه‌های قرآن و عترت، آثار حوزه‌های مفهومی دین و آثار حوزه دفاع مقدس است و در آن این‌گونه آثار ارائه می‌شود. همچنین بخش دیگر نمایشگاه بخش محتوایی است که در آن شاهد حضور خلاقانه مؤسسات فرهنگی هستیم که در آن برنامه‌های آموزشی، وبینارهای تخصصی، برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان، مشاوره و... در آن برگزار می‌شود.

مشارکت فعال خانه کتاب و ادبیات در نمایشگاه قرآن

وی با اشاره به مشارکت فعال خانه کتاب و ادبیات ایران در برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن گفت: این مجموعه همکاری و مشارکت فعالی در برگزاری نمایشگاه دارد و بخش فروشگاهی نمایشگاه را دوستان خانه کتاب و ادبیات اجرا می‌کنند. همچنین شرکت ملی پست ایران هم کار توزیع محصولات را برعهده دارد.

در ادامه سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت پست طی سخنانی درباره مشارکت این شرکت در نمایشگاه مجازی قرآن گفت: وزارت ارتباطات بر اساس وظیفه و رسالتش در رویدادهای فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب مشارکت مناسبی داشت و ایجاد عدالت ارتباطی را در راستای ایجاد عدالت فرهنگی محقق شده می‌دانند، از این رو در نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور فعالی داشتیم و در نمایشگاه مجازی قرآن هم حاضر خواهیم بود.

مدیر‌عامل پست: در نمایشگاه کتاب محصولات را به دورترین نقاط ارسال کردیم

وی با اشاره به محدودیت‌های نمایشگاه فیزیکی گفت: برگزاری نمایشگاه فیزیکی هم به لحاظ حضور ناشران و هم به لحاظ حضور علاقه‌مندان محدودیت‌هایی داشت و نمایشگاه مجازی رویداد بی‌نظیر در سطح جهان است که سابقه برگزاری آن وجود نداشت. ما هم در این راستا در کنار دوستان قرار گرفتیم و در دورترین نقاط کشور خریدهای مردم را به دستشان رساندیم. سازمان جهانی پست از این فعالیت تقدیر و تشکر کرد.

نمایشگاه مجازی کتاب ۶۵ میلیارد تومان اقتصاد نشر را تقویت کرد

سبحانی‌فر با اشاره به استقبال از نمایشگاه کتاب گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کتاب فروخته شد و ۱۸۰۰ ناشر شرکت فعال داشتند و در مجموع ۶۵ میلیارد تومان اقتصاد نشر کشور تقویت شد. امسال هم افتخار داریم در کنار معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد نمایشگاه قرآن را همراهی کنیم.

مدیرعامل شرکت پست با اشاره به لزوم بسته‌بندی با کیفیت محصولات نمایشگاه قرآن گفت: در نمایشگاه کتاب بسیاری از کتب با استفاده از پاکت بسته‌بندی می‌شدند و در این زمینه با مشکلاتی روبرو بودیم اما در نمایشگاه قرآن به دلیل حفظ حرمت کتاب و تومانی باید بسته‌بندی‌ها بهتر و محکم‌تر باشد و شایسته است ناشران کتب فروخته شده را در کارتون بسته‌بندی کنند.

آماده ارسال محصولات به ۱۹۲ کشور هستیم

وی درخصوص نحوه ارسال کتاب‌ها گفت: مردم کتاب‌های مورد علاقه‌شان را از ناشر خریداری می‌کنند و ناشر باید آن را بسته‌بندی و به ما تحویل دهد، به محض تحویل گرفتن بسته در باجه پست یک پیامک برای خریدار ارسال و بلافاصله فرآیند ارسال آغاز می‌شود. همچنین با توجه به اینکه شرکت پست در ۱۹۲ کشور نمایندگی فعال دارد آماده ارسال کتاب‌ها به همه کشورها هستیم.

در ادامه ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات کشور با اشاره به اینکه نمایشگاه مجازی قرآن فرصت مناسبی برای تعمیق فرهنگ قرآنی است گفت: یکی از راهبردهای مهم کشور ما موضوع دیپلماسی فرهنگی است و دیپلماسی قرآنی هم می‌تواند از موضوعات مهم دیپلماسی فرهنگی باشد و در این راستا نمایشگاه قرآن می‌تواند نقش خوبی ایفا کند.

دهقانکار: در استمرار نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود

وی با اشاره به این که خدمت به حوزه کتاب و ادبیات از وظایف خانه‌ کتاب و ادبیات است گفت: سال گذشته نمایشگاه مجازی کتاب به خوبی توسط خانه کتاب و ادبیات برگزار شد و این افتخار را داریم در استمرار نمایشگاه کتاب نمایشگاه قرآن کریم را هم برگزار کنیم.

برگزاری نمایشگاه مجازی رویدادی بی‌نظیر است

دهقانکار برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و قرآن را رویدادی بی‌نظیر دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب در منطقه بی‌نظیر است زیرا کشورهای منطقه برای برگزاری نمایشگاه فیزیکی از کشورهای اروپایی کمک می‌گیرند اما ما نه تنها نمایشگاه فیزیکی را خودمان برگزار می‌کنیم بلکه در نمایشگاه مجازی هم کار کاملاً بومی‌سازی شده و همه فعالیت‌ها در داخل کشور انجام داده می‌شود.

۱۵۰ نقص در نمایشگاه مجازی کتاب شناسایی و برای نمایشگاه قرآن اصلاح شد 

وی با اشاره به رفع نقاط ضعف نمایشگاه کتاب در نمایشگاه قرآن گفت: هنگام برگزاری نمایشگاه کتاب از طریق سامانه تلفنی و سلسله نشست‌هایی در خبرگزاری کتاب و جمع‌آوری بازخوردها از جامعه‌ نشر مجموعاً به ۱۵۰ نکته رسیدیم که نیاز است در نمایشگاه مجازی کتاب اصلاح شود و امروز در برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن قصد داریم این ۱۵۰ اصلاح را انجام دهیم تا نمایشگاه به ذائقه مخاطب نزدیک شود.

وی ادامه داد: ارتقاء زیرساخت‌ها از جمله دیتا سرور، ایجاد نرم‌افزار، اصلاح نرم افزارها به کمک وزارت ارتباطات، حل مشکلات جست‌وجو و سرچ کتاب، ایجاد بخش تفکیک موضوعی و ساده تر کردن فرآیند تخفیف به همراه عدم نمایش کتاب‌های ناموجود در پنل ناشران از جمله اتفاقات جدید در برگزاری نمایشگاه قرآن کریم است.

در ادامه پدرام پاک‌آیین مدیر روابط عمومی بانک صادرات به عنوان بانک عامل و حامی اصلی نمایشگاه قرآن در سخنانی گفت: نمایشگاه قرآن فرصتی برای جهانی شدن آموزه‌های الهی است و برگزاری نمایشگاه مجازی این کار را هموارتر می‌کند.

وی با بیان اینکه بانک صادرات پیش از این هم حامی نمایشگاه قرآن بود گفت: ما برای خود، مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی قائل هستیم که در رأس این مسئولیت‌ها قرآن کریم قرار دارد از این رو از فعالیت بزرگی مانند نمایشگاه قرآن حمایت می‌کنیم.

اعطای بن خرید نمایشگاه قرآن به ۱۲ هزار فعال قرآنی

پاک آیین با اشاره به تأمین اعتبار خرید برای ۱۲ هزار فعال قرآنی از نمایشگاه قرآن گفت: امسال اعتبار خرید برای ۱۲ هزار فعال قرآنی در نمایشگاه ایجاد شده و این اتفاقی نیست که از سوی معاونت قرآن و عترت انجام می‌شود، همچنین همه تراکنش‌های نمایشگاه قرآن کریم از درگاه بانک صادرات انجام می‌شود.

در پایان از پوستر نمایشگاه مجازی قرآن کریم رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول