اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت ۱۷۷ نفر در ترکیه به اتهام‌های امنیتی و تروریستی

نیروهای امنیتی ترکیه طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، صد و هفتاد و هفت نفر را به اتهام‌های امنیتی و تروریستی بازداشت کردند.

بازداشت ۱۷۷ نفر در ترکیه به اتهام‌های امنیتی و تروریستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اقدامات دولت ترکیه علیه مخالفان و پاکسازی این کشور از اعضای گروه وابسته به «فتح‌الله گولن» واعظ و اپوزیسیون آمریکانشین، ۱۶۶ نفر امروز (سه‌شنبه) بازداشت شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» پلیس ترکیه امروز به دستور دادستانی استانبول ، عملیاتی را برای بازداشت ۲۵۸ مظنون از جمله دویست وشانزده نظامی کنونی ارتش این کشور  در ۶۷ شهر مختلف آغاز کرد.

این افراد همچنین به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» - برنامه‌ مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا – متهم شده‌اند. مقامات ترکیه‌ می‌گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آنها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از نرم‌افزار بای‌لاک برای هماهنگی استفاده کردند.

آنکارا سازمان گولن را - که به گفته دولتمردان این کشور، اعضای آن به صورت مویرگی در بیشتر نهادها و سازمان‌های دولتی ترکیه نفوذ کرده بودند - تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند و از آمریکا خواسته که او را به ترکیه بازگرداند.

خبرگزاری آناتولی همچنین در خبر دیگری نوشت که یازده مظنون به عضویت در گروهک حزب کارگردان کردستان (پ.ک.ک) در عملیات هماهنگ پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه در استان دیاربکر بازداشت شدند.

اتهام این افراد تبلیغات اقدامات تروریستی در شبکه‌های اجتماعی عنوان شده و برخی اسناد سازمانی و دستگاه‌های دیجیتال نیز از محل اختفای آنها توقیف شده است.

گروهک شبه‌نظامی «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سرگرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از چهل هزار نفر، که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۴۰ ساله کشته شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول