اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

انتقاد از مجریان بخشنامه‌های ستاد تسهیل/مصوبات اجرایی نمی‌شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به مشکلاتی که صنعتگران با صندوق توسعه ملی دارند، گفت: بخشنامه‌های ستاد تسهیل و مصوبات آن به درستی از سوی نهادهای مسئول اجرا نمی شود.

انتقاد از مجریان بخشنامه‌های ستاد تسهیل/مصوبات اجرایی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن امینی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان البرز، ظهر امروز در نشست هم اندیشی نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی استان البرز، گفت: مواردی که از سوی فعالان اقتصادی استان در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع دارویی، خودرویی و غذایی مطرح می‌شود، در تمامی حوزه ها وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود مواد اولیه ای به نام «پت» که مورد نیاز بسیاری از صنایع است، افزود: اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی که در البرز فعالیت دارند و در تلاش هستند که مواد اولیه مورد نیاز خود را تولید کنند، با موانعی مانند مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری از پایتخت مواجه هستند و این مسئله ادامه دار در اواخر عمر دولت کنونی هم حل و فصل نخواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان البرز در ادامه با اشاره به مشکلاتی که صنعتگران با صندوق توسعه ملی دارند، افزود: مگر می شود برای یک پروژه ریالی و طرحی که هنوز به تولید نرسیده و واردات ماشین آلات آن بر مبنای ارز محاسبه می‌شود، ارز دو هزار و ۵۰۰ هزار تومانی دریافت کرد آن وقت بازپرداخت آن یکساله و بر مبنای ۳۰ هزار تومان باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود چهار سال است که بخشنامه‌های ستاد تسهیل و مصوبات آن به درستی از سوی نهادهای مسئول اجرایی نمی شود، عنوان کرد: حال صنعت و حتی بخش‌هایی مانند کشاورزی خراب است.

امینی با تاکید بر اینکه البرز قطب کشاورزی در کشور است، گفت: در صادرات میوه و تره بار ،استان البرز صادرکنندگان موفقی دارد اما متاسفانه فعالان این حوزه با مشکلاتی مانند واردات کانتینر و یخچال های ویژه حمل بار صادراتی خود مواجه هستند، انتظار ما این است که اقدام موثری برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان حوزه کشاورزی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول