اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌های اصلی و روستایی کردستان نیازمند توجە جدی است/بخش خصوصی برای ساخت راە بانە بە مرز سیرانبند آمادگی دارد

استاندار کردستان گفت: راه‌های اصلی و روستایی در استان با نگاە بە میانگین کشوری نیازمند توجە جدی است.

راه‌های اصلی و روستایی کردستان نیازمند توجە جدی است/بخش خصوصی برای ساخت راە بانە بە مرز سیرانبند آمادگی دارد

بە گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، خواستار تشکیل کارگروهی برای اولویت‌بندی و رفع نیازهای استان در سطح وزارتخانه شد.

استاندار کردستان اظهار داشت: در این کارگروه لازم است نیازهای اساسی استان در بخش‌ راه و حمل و نقل و با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مد نظر قرار بگیرد تا بر اساس آن برنامه‌ها پیش برویم.

وی راه مریوان به سنندج، فرودگاه سقز، راه آهن و کریدور شمال به جنوب را جزو اولویت های استان برشمرد و افزود: با مقداری تلاش و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها می‌توانند ظرف دو یا سه ماه آینده به بهره برداری برسند.

مرادنیا با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به احداث کنارگذر در شهرهای استان توجه خاص و ویژه نشان دهد، اظهار کرد: اگر در نبود کنار گذر در شهرها اتفاقی روی دهد قابل جبران نخواهد بود و همه در این رابطه مسئولیت دارند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود از عدم سرعت در ساخت کریدور شمال به جنوب گلایه کرد و گفت: این راه می‌تواند کاهش دهنده بسیاری از تصادفات در این محور باشد و انتظار است بخش های نا ایمن بخش های ساخته شده از این پروژه نیز برطرف شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه مرز سیرانبند رسمی شده و از آن تردد کالا و مسافر صورت می‌گیرد وضعیت راه این مرز را بسیار بد توصیف کرد و افزود: برای ساخت راه بانه تا مرز سیرانبند بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است ودر صورت موافقت بخش خصوصی می‌تواند کار را به سرانجام برساند.

مرادنیا اضافه کرد: بنا به گزارشات و آمارهای موجود ٨۴ درصد تصادفات جاده‌ای استان در محورهای دو خطه روی می‌دهد و این آمارها نشان می‌دهند که توجه به چهار خطه شدن راه‌های اصلی استان اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول