اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی در مازندران/قدیمی‌ترین سینما مازندران نوسازی می‌شود

عملیات اجرایی پردیس سینمایی ایران در ساری با اعتبار حدود 25 میلیارد تومان آغاز شده است.

آغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی در مازندران/قدیمی‌ترین سینما مازندران   نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، از سال ۹۷ بحث ساخت پردیس سینمایی ایران در ساری به صورت جدی‌تر مطرح شد.

براساس برنامه مقرر شده بود که پایان سال ۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز شود، بحث ساخت این پروژه دوباره در سال ۹۸ مطرح شده بود که علی سیدپور مدیر امور سینمایی حوزه هنری مازندران به صورت غیرمستقیم دلیل عدم کلنگ‌زنی این پروژه را دریافت هزینه‌های نوسازی از جانب شهردار وقت اعلام کرده بود.

وی همچنین در یک جمع رسانه‌ای عنوان کرد: چنانچه شهرداری ساری بتواند هزینه نوسازی را به دلیل کارکرد فرهنگی از حوزه هنری دریافت نکند، حوزه هنری آمادگی ساخت پردیس سینمایی در مرکز مازندران را در ۶ طبقه دارد.

ظاهرا تلاش‌ها برای عملیاتی کردن این پروژه در سال ۹۹ هم جواب نداد و در نهایت بعد از ظهر امروز این پروژه با حضور علی بابایی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، استاندار مازندران، عبدالحمید قره‌داغی معاون توسعه حوزه هنری کشور و مسؤولان حوزه هنری استان مازندران و شهرستان ساری عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

قره‌داغی در این مراسم اظهار کرد: به توسعه فضای فرهنگی و هنری در سطح کشور فکر می‌کنیم و برنامه‌های مدونی در این زمینه طراحی و تدوین شده است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه پردیس سینمایی ایران ساری با حمایت مسؤولان استانی و شهری و با انعقاد تفاهمنامه با شهرداری نوسازی می‌شود.

 

معاون توسعه حوزه هنری کشور خاطر نشان کرد: احداث سینما، سالن تئاتر، نگارخانه در این پروژه طراحی شده است و بر اساس برنامه در مدت زمان کوتاهی به بهره‌برداری می‌رسد.

در ادامه استاندار مازندران با اشاره به موانعی که برای اجرای این پروژه وجود داشت، گفت: با بررسی همه جانبه شرایط برای عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

احمد حسین‌زادگان خاطر نشان کرد: شهرداری در اجرای این پروژه همکاری و مشارکت داشته و منابع مالی این پروژه تعریف شده است.

وی در ادامه زمان بهره‌برداری تالار ساری را خردادماه امسال اعلام کرد.

معصومی مدیرکل حوزه هنری استان مازندران نیز میزان اعتبار این پروژه را در حال حاضر ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرده و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قول داده شد که ۶ ماهه این مجموعه در ۴۸۰ متر مربع به بهره‌برداری برسد.

به گزارش فارس، سینما ایران قدیمی‌ترین سینمای شهرستان ساری در سال ۱۳۴۲ ساخته شد و جز چهار سینمای معروف شهرساری بود این مجموعه به مساحت ۵۴۰ متر مربع واقع در ابتدای خیابان مازیار و در مرکز شهر قرار دارد که در زمان خود با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه بود.

 

این مجموعه فرهنگی در سال ۱۳۸۲ به دلیل نداشتن استحکام کافی و فرسودگی زیربنایی تعطیل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول