اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تامین مالی 15 هزار میلیارد تومانی طرح های اولویت دار توسط ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو از تامین مالی 15 هزار میلیارد تومانی طرح های اواویت دار صنعتی و معدی در چارچوب تفاهم نامه طرح تام خبر داد.

تامین مالی 15 هزار میلیارد تومانی طرح های اولویت دار توسط ایمیدرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «حمایت از صنعتگران در راستای جهش تولید» خواستار حمایت وزارت صنعت از تولیدکنندگان شدند.

در این خصوص وجیه الله جعفری، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: این میزان اعتبار توسط ایمیدرو در 3 مرحله و ظرف مدت 2 سال پرداخت خواهد شد که امیدواریم در رشد و توسعه صنعتی و معدنی مثمر ثمر واقع شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه دیگری که در راستای (طرح تام) سال گذشته توسط ایمیدرو منعقد شده است، تصریح کرد: در راستای این تفاهم نامه ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای با بانک صنعت و معدن تفاهم‌نامه‌ای به ارزش 12 هزار میلیارد تومان منعقد کرده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: در این راستا تاکنون هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام داده‌ایم و تا 4 هزار میلیارد تومان نیز می‌توانیم پرداخت کنیم.

جعفری تصریح کرد: هدف گذاری برای تامین حداقل 50 هزار میلیارد تومان از طریق تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) در دستور کار است که تحقق این هدف با کمک مجموعه های وزارت صمت و همکاری شبکه بانکی دور از دسترس نیست.

وی افزود: نرخ سود تسهیلات پرداختی از محل این منابع و تفاهم نامه ها بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود و از منابع ایجاد شده حداقل حدود 30 درصد برای سرمایه ثابت و تکمیل و راه اندازی طرح ها و رشد سرمایه گذاری در کشور و 70 درصد نیز برای تامین سرمایه در گردش واحدها اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول