اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

5 میلیون آمریکایی دز دوم واکسن کرونا را دریافت نکردند

براساس آخرین داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، میلیون‌ها آمریکایی نتوانسته‌اند به موقع دز دوم واکسن کوید ۱۹ را تزریق کنند و تعداد آنها در حال افزایش است.

5 میلیون آمریکایی دز دوم واکسن کرونا را دریافت نکردند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، براساس آخرین داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، میلیون‌ها آمریکایی نتوانسته‌اند به موقع دز دوم واکسن کوید ۱۹ را تزریق کنند و تعداد آنها در حال افزایش است.

داده‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵ میلیون نفر، یا ۸ درصد از جمعیت که واکسن کووید ۱۹ خود را دریافت کرده‌اند، دز دوم را از دست داده‌اند.

نیویورک تایمز گزارش داد  این میزان بیش از دو برابر میزان افرادی است که در چند هفته اول کمپین ملی واکسیناسیون شده‌اند. برخی از کسانی که دومین دوز خود را دریافت نکرد‌ه‌اند، گفتند نگران عوارض جانبی احتمالی آن هستند که گه‌گاه موجب تجربه علائمی مشابه با آنفلوآنزا در افراد می‌شود. سایر افراد هم ادعا کرده‌اند احساس می‌کنند با همان یک دوز از مصونیت کافی در برابر این بیماری برخوردار هستند.

براساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، ۴۰ میلیون نفر نخستین دز خود واکسن را بین ۱۴ دسامبر و ۱۴ فوریه دریافت کرده‌اند. داده‌ها نشان می دهد که ۸.۶ درصد واکسینه شده‌ها فاصله زمانی توصیه شده بین دزها (۲۱ روز برای فایزر و ۲۸ روز برای مدرنا) را از دست داده‌اند.

دلایل پشت از دست رفتن دزها متفاوت است.به گزارش نیویورک‌تایمز مشکلات در حمل و نقل و یا  لغو قرارهای موعود برای دریافت دوز دوم واکسن باعث شد مردم برای گرفتن دومین دز با مشکل مواجه شوند.

به گفته نیویورک تایمز، شواهد عظیم جمع آوری شده در آزمایشات و کارزارها نشان می‌دهد که دز دوم برای تقویت ایمنی واکسینه شده بسیار مهم است و یکبار تزریق تنها می‌تواند محافظت جزئی در برابر کووید ۱۹ را ایجاد کند.

پل اوفیت، استاد دانشگاه پنسیلوانیا و عضو هیئت مشاوره واکسن سازمان غذا و دارو  اظهار داشت: «بسیار نگران هستم، زیرا افراد به این دز دوم نیاز دارند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول