اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جوکار: ‌اگر اقدامات میدانی و دیپلماتیک حاج قاسم نبود امروز داعش در ایران جولان می‌داد

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه حاج قاسم الگوی مناسبی برای دیپلماسی فعال بود و هست گفت: اگر اقدامات حاج قاسم در عرصه میدا ن و همچنین در عرصه دیپلماسی نبود امروز داعش در ایران جولان می‌داد.

جوکار: ‌اگر اقدامات میدانی و دیپلماتیک حاج قاسم نبود امروز داعش در ایران جولان می‌داد

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف به دنبال ناکامی‌هایش در عرصه سیاست‌های خارجی و به ویژه در بحث برجام به دنبال فرافکنی است و می‌خواهد با فرار به جلو می‌خواهد مسؤولیت را گردن دیگران بیندازد و از زیر بار مسئولیتی که به عهده داشته شانه خالی کند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم یک الگوی مناسب برای دیپلماسی فعال بود افزود: اگر بنا بود مسائل سیاست خارجی ما با این وضعیت وزارت امور خارجه پیش برود، امروز ما وضعیت به مراتب بدتری داشتیم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: اقدامات شهید سلیمانی در عرصه میدان و همین طور در عرصه دیپلماسی در سطح منطقه و در عرصه بین الملل توفیقات زیادی را برای ما به همراه داشت و اگر اقدامات وی در عرصه دیپلماسی نبود، امروز داعش در ایران جولان می‌داد.

جوکار خاطرنشان کرد: اگر روسیه وارد موضوع سوریه شد، به خاطر دیپلماسی فعال شهید سلیمانی بود که روسیه را مجاب کرد تا در موضوع سوریه ورود پیدا کند.

وی افزود: همان طور که گفتم این قبیل اظهارات آقای ظریف یک نوع فرافکنی است و او در صدد است تا از زیر بار مسئولیتش شانه خالی کند.

به گزارش فارس، اخیراً یک فایل صوتی از اظهارات محمد جواد ظریف منتشر شده که در آن عنوان کرده که فرماندهان میدان نظرات خود را به مسئولان دستگاه دیپلماسی  تحمیل می‌کردند و به ما می‌گفتند که فلان موضوعات را پیگیری کنید و هیچ گاه پیش نیامد که من از آنها بخواهم که موضوعی را پیگیری کنند. به عنوان مثال حاج قاسم به من می‌گفت در دیدارت با فلان شخصیت این موضوعات را پیگیری کن و درواقع فرماندهان میدان بودند که از ما می‌خواستند که مسائلی را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول