اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مرحله یک هشتم جام حذفی | خلق شگفتی یا صعود راحت مدعیان؟

4 مسابقه از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال پنجشنبه شب برگزار می‌شود، تیم‌های لیگ برتری به مصاف حریفان دسته اولی می‌روند و برخی در انتظار خلق شگفتی در این مسابقات هستند.

مرحله یک هشتم جام حذفی | خلق شگفتی یا صعود راحت مدعیان؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، چهار مسابقه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پنجشنبه شب برگزار می‌شود. البته زمان مسابقات استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد مقابل حریفان در جام حذفی هنوز اعلام نشده است. با این حال نوعی کج سلیقگی در اعلام زمان همین 4 مسابقه هم شاهدیم. اینکه بازی‌های تیم‌های پرهواداری مثل نفت آبادان،نساجی، خیبر خرم آباد، ملوان انزلی همزمان با شب مسابقات سه تیم ایران در لیگ قهرمانان آسیا تنظیم شده است.

پنجشنبه شب تیم های لیگ دسته اولی با انگیزه زیادی مقابل حریفان لیگ برتری صف آرایی خواهند کرد و به دنبال خلق شگفتی هستند. حیف که این 4 مسابقه حساس زیر سایه لیگ قهرمانان آسیا قرار می گیرند اما قطعا برای هواداران این تیم‌ها نتایج این بازی ها اهمیت فراوانی دارد. 

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

گل‌گهرسیرجان - پارس جنوبی جم؛ قرعه راحت شاگردان قلعه‌نویی؟

گل‌گهرسیرجان روی کاغذ قرعه نسبتا راحتی دارد و باید به مصاف تیم دسته اولی پارس جنوبی جم برود. قطعا پارس جنوبی به اندازه گل‌گهر مهر‌ه تاثیرگذار ندارد. گل گهر در جدول لیگ برتر در رده چهارم قرار دارد و پارس جنوبی در لیگ دسته اول روی پله هشتم ایستاده است. با این حال جام حذفی پر از شگفتی است  و بازیکنان پارس جنوبی انگیزه‌های بیشتری برای خودنمایی مقابل تیم امیر قلعه‌نویی دارند. 

خیبرخرم آباد - نفت آبادان؛ نبرد تکراری مربیان

سرمربیان دو تیم شناخت بسیار خوبی از یکدیگر دارند و همواره در مقاطع حساس مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. عبدالله ویسی مربی خوزستانی خیبر خرم آباد به خوبی از سیدسیروس پورموسوی سرمربی نفت آبادان شناخت دارد. این دو بارها در لیگ برتر با تیم‌های مختلف مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و این مرتبه ویسی در لیگ دسته اول مربیگری می‌کند و پورموسوی با نفت آبادان در لیگ برتر حضور دارد. 

اگر این مسابقه در زمانی به جز روزهای کرونایی برگزار می‌شد قطعا ورزشگاه خرم آباد مملو از تماشاگر می‌شد ولی این بازی حساس در ورزشگاه خالی برگزار می‌شود. اولین اشتباه در این مسابقه می‌تواند آخرین اشتباه باشد. خیبری‌ها انگیزه‌های زیادی برای برد و صعود به جمع 8 تیم مرحله یک چهارم را دارند.

نساجی مازندران - ملوان بندرانزلی؛ تقابل تیم‌های پرهوادار 

دو تیم قدیمی و ریشه دار فوتبال ایران در شرایطی حساس مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. نساجی در لیگ برتر به فکر بقاست و برای همین هم ساکت الهامی را جذب کرده است. ساکت فصل گذشته با تراکتور تبریز قهرمان جام حذفی شد و حالا این مرتبه باید مقابل ملوان قرار بگیرد. ملوان انزلی هم در لیگ دسته اول در جمع مدعیان ممتاز صعود به لیگ برتر نیست با این حال ملوان همواره تیمی قدرتمند و منسجم است که بخاطر هوادارانش با تمام توان بازی می‌کند. 

مازیار زارع سرمربی این تیم هفته گذشته و بعد از باخت در لیگ دسته اول مصاحبه آتشینی علیه مسئولان فدراسیون فوتبال انجام داد و به همین دلیل هم تا اطلاع بعدی محروم است و حق حضور در این بازی را هم طبیعتا ندارد. ملوان دو باخت متوالی در لیگ دسته اول داشته و حالا می‌خواهد کمی از تلخی این شکست‌ها کم کند. از سویی دیگر نساجی هم دو باخت مقابل پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر داشت تا همچنان روی پله پانزدهم جدول جا خوش کند. قطعا برای نساجی ماندن در لیگ برتر بسیار مهم‌تر از موفقیت در جام حذفی است اما این دلیل نمی شود که شاگردان ساکت الهامی جام حذفی را جدی نگیرند.

خوشه طلایی - سپاهان؛ شگفتی بزرگ یا برد قابل پیش بینی؟

سرانجام محل برگزاری این مسابقه در ورزشگاه شهید چمران ساوه اعلام شد. خوشه طلایی در لیگ دسته اول در رده یازدهم جدول قرار دارد و قطعا تقابل با سپاهان صدرنشین لیگ برتر برایش خیلی دشوار است. با این حال وحید بیاتلو سرمربی خوشه طلایی بااعتماد به نفس خاصی گفته برای بازی با سپاهان برنامه خاصی داریم. قطعا اگر خوشه طلایی بتواند تیم سپاهان را شکست بدهد بزرگترین شگفتی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی را رقم زده است. البته قطب زرد فوتبال ایران در بهترین شرایط خود است و محرم نویدکیا اصلا دوست ندارد اسیر شگفتی شود. سپاهانی ها خود را در این جام هم مدعی قهرمانی می‌دانند.

4 مسابقه دیگر این مرحله به شرح زیر است که هنوز زمانی برای برگزاری آن اعلام نشده است:

آلومینیوم اراک- تراکتور تبریز-ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

شاهین بندر عامری-پرسپولیس تهران-  ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر

استقلال تهران-ذوب آهن اصفهان-  ورزشگاه آزادی تهران

قشقایی شیراز-فولاد خوزستان- محل برگزاری متعاقبا اعلام می‌گردد. 

اسامی داوران برنامه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی:

* پنجشنبه ۹ اردیبهشت
گل گهر سیرجان – پارس جنوبی جم؛ ساعت 20:30
علیرضا حیدرپناه – سید محمد هاشمی نسب – عدنان پیروی - محمد رضا تارخ
ناظر: بابک وسیله بر
خوشه طلایی ساوه – فولاد مبارکه سپاهان؛ ساعت 21
وحید زمانی – حسن یوسفی – حمید نادری – میثم حیدری
ناظر: مختار مهدوی
خیبر خرم آباد – صنعت نفت آبادان؛ ساعت 21
وحید صالحی – هیوا بهمنی – حمید رضا آذرنیاد – مهدی اجاقی
ناظر: مهرداد ذهبی
نساجی مازندران – ملوان بندرانزلی؛ ساعت 21
کیوان علیمحمدی – یوسف مغروری – موسی مه آبادی – علی بای
ناظر: علیرضا رجبلو

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول