اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

اتصال الکترونیکی انبارهای اموال تملیکی سراسر کشور

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی اموال تملیکی از اتصال برخط انبارها طی سال‌ جاری خبر داد.

اتصال الکترونیکی انبارهای اموال تملیکی سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، حسین قمری مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی این سازمان، از اتصال الکترونیکی انبارهای اموال تملیکی به منظور تبادل برخط داده‌ها و اطلاعات طی سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

وی با اشاره به فاصله انبارهای تحت تملک سازمان از ساختمان‌های اداری افزود: با اجرای طرح اتصال انبارهای سازمان به شبکه سراسری، تمام فرآیندها از جمله تشکیل پرونده و صدور قبض انبار در محل انبار صورت خواهد پذیرفت. علاوه بر آن نظارت و رصد کالا به صورت شفاف و سیستمی پایش می‌شود.

قمری در خصوص پیشرفت این پروژه، با بیان اینکه در سراسر کشور 86 انبار کالای تملیکی وجود دارد اظهار داشت: تاکنون 22 انبار در سراسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند که امکان صدور قبض انبار در محل را دارند و مابقی انبارها نیز در بازه زمانی شش ماهه به سامانه متصل می‌شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صدور قبض انبار الکترونیک پس دریافت کالا از کاشفین (دستگاه‌های مربوطه) از جمله وظایف این سازمان است، بیان داشت: طرح فوق اقدامی‌موثر در راستای اجرای قانون بوده که به شفافیت و سلامت اداری می‌انجامد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کاشفین با صورتجلسه‌های دستی کالاهای مکشوفه را به سازمان تحویل می‌دهند، که بر اساس قانون می بایست کالا با صورتجلسه های الکترونیکی و سیستمی حاوی شناسه یکتای پرونده‌های قاچاق تحویل سازمان گردد تا در ادامه قبض انبار از سوی سازمان صادر شود.

قمری افزود: به همین دلیل عدم اجرای بخش فوق توسط کاشفین باعث شده تا ورود اطلاعات صدور قبض انبار توسط کاربر صورت می‌گیرد و همین عامل، علاوه بر افزایش زمان انجام کار، خطای انسانی در ثبت اطلاعات را به همراه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول