اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بهره مندی ۳هزار نفر از خدمات مرکز نیکوکاری بشری

مدیر مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری گفت: ۳ هزار نیازمند تحت پوشش این مرکز قرار گرفته و حداقل یک بار از خدمات این مجموعه بهره مند شدند.

بهره مندی ۳هزار نفر از خدمات مرکز نیکوکاری بشری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمد دهقانی در نشست خبری که در مرکز نیکوکاری بشری برگزار شد، به فعالیت های این مجموعه اشاره و اظهار کرد: این مجموعه با رسالت طلبگی و با اهداف بلند مدتی مانند توسعه مبانی نظری انفاق، آموزش خیرین، ابداء و اجرا و معرفی یک الگوی جامع برای خدمت رسانی اداره می شود.

وی با بیان اینکه مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری در روزهای پایانی سال ۹۷ با مجوزکمیته امداد امام خمینی(ره) کار خود را با هدف یاری رساندن به نیازمندان در زمینه های گوناگون آغاز کرد،گفت: این مجموعه اهداف پژوهشی و علمی را دنبال می کند و همچنین بررسی مسائل مختلف و آشکار شدن نقاط قوت و ضعف نهادهای خیریه را در دستور کار دارد و پس از جمع آوری و تحلیل مشکلات و نقاط قوت و ضعف به جامعه خیرین ارجاع داده می شود.

مدیر مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اینکه از مهمترین مشکلاتی که در بحث امور خیریه با آن مواجه هستیم این است که خیرین نمی دانند چگونه باید در امور خیر هزینه کنند، گفت: خیرین باید به گونه ای نیت کنند بتوانند منفعت عام را به دنبال داشته باشد.

وی، بحث عوامل گسترده احتیاجات زنان سرپرست خانوار و ثبت آن در مباحث پژوهشی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در این راستا باید مسائل کیفی و کمی مورد توجه قرار بگیرد.

دهقانی با تاکید براینکه در استان قم با وجود مذهبی بودن تا کنون نظریه منسجمی در خصوص مسائل فقهی انفاق ارائه نشده است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ بخشی از مبانی قابل ارائه را داشته باشیم.

وی دیگر اقدامات در بحث اجرایی را بحث خدمت رسانی در مقابل نیازمندان دانست و گفت: این مجموعه در مقابل نیازمندان خدمت کاری به صورت مددکاری اسلامی انجام می دهد.

دهقانی با تاکید بر اینکه خدمت به نیازمندان به عنوان رسالت اصلی مجموعه محسوب می شود، تصریح کرد: اما توجه به این نکته ضروری است که رفع نیاز مالی مددجویان سبب بی نیازی نمی‌شود بلکه باید کلیه نیازهای مددجو اعم از بیماری، معیشت و نیازهای فرهنگی در معرض آسیب، ترمیم شود.

وی با تاکید براینکه در این موسسه به نیازمندان از جمله زنان سرپرست خانوار، اتباع، آسیب دیدگان از بیماری کرونا و سالخوردگان خدمات ارائه می شود، گفت: براساس خدماتی که در قالب طرح مددکاری اسلامی ارائه شده تا کنون ۳ هزار نیازمند زیرپوشش قرار گرفته و حداقل یک بار از خدمات این مجموعه بهره مند شدند.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول