اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

القاصی مهر: باید به مردم اطمینان بدهیم که حقوق و آزادی آن‌ها تأمین است

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: باید به مردم اطمینان بدهیم که حقوق و آزادی آن‌ها تأمین است و برای برقراری آسایش و آرامش مطلوب در سطح جامعه بیشتر تلاش کنیم تا مردم از نزدیک ببینند که اینجا حساب و کتاب دارد و حرفشان شنیده می‌شود.

القاصی مهر: باید به مردم اطمینان بدهیم که حقوق و آزادی آن‌ها تأمین است

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه توجیهی برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ دادسرای عمومی و انقلاب تهران، به منظور تشریح و تبیین برنامه عملیاتی ابلاغی و سیاست‌های دادسرا در سال جاری به صورت ویدئوکنفرانس برای سرپرستان، جانشینان سرپرست و نمایندگان اجرای برنامه در نواحی ۳۲ گانه دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

علی القاصی، دادستان تهران در این نشست به همراه جمعی از معاونان ستادی، سیاست‌های راهبردی و برنامه‌های عملیاتی سال جاری دادسرای عمومی و انقلاب تهران را به طور مبسوط اعلام و بر اجرای دقیق آن در دادسرا‌ها تأکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در این نشست، به سرپرستان دادسرا‌ها تأکید کرد تا زمانبندی اجرای برنامه را به دقت مدیریت کنند و بر روند کار با اعتقاد و اهتمام جدی نظارت داشته باشند و نتایج را در مواعد مقرر به دادستانی اعلام کنند.

وی بر ضرورت اجرای دقیق برنامه بر اساس اهداف و زمان بندی پیش بینی شده تأکید کرد و گفت: این برنامه در راستای اجرایی کردن سند تحول قضایی تدوین شده و می‌تواند الگویی باشد برای دیگر دادسرا‌ها در سراسر کشور تا به اقتضاء شرایط منطقه‌ای، سند تحول قضایی را عملیاتی کنند.

وی هدف از اجرای این برنامه را بهبود خدمت رسانی به جامعه و افزایش رضایتمندی مردم عنوان کرد و افزود: امروز دادستانی و دادسرای تهران پیشانی دستگاه قضایی است و تصویری که جامعه از قوه قضاییه دارد در گرو تصمیمات دادسرا در برخورد با مجرمان و مفسدان و سوءاستفاده کنندگان از بیت المال و نظم بخشی به روابط و حاکم ساختن حسن جریان امور و صیانت از حقوق عمومی درجامعه است و ما از حیث وظایف و عملکرد در خط مقدم تأمین نظم و امنیت قرار داریم.

القاصی افزود: باید به مردم اطمینان بدهیم که حقوق و آزادی آن‌ها تأمین است و برای برقراری آسایش و آرامش مطلوب در سطح جامعه بیشتر تلاش کنیم تا مردم از نزدیک ببینند که اینجا حساب و کتاب دارد و حرفشان شنیده می‌شود.

دادستان تهران با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان و اهمیت طاعت و عبادت حق، دفع ظلم و شر و گره گشایی از کار مردم را نعمت و عبادت خواند و از معاونان خود در سرپرستی دادسرا‌های تهران خواست از فرصت خدمت به مردم حداکثراستفاده را حاصل کنند.

القاصی در ادامه با ذکر رئوس مطالب برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ دادسرای تهران، به نکاتی از قبیل لزوم افزایش نظارت بر حفظ نظم در ورود و خروج نیروها، تکریم ارباب رجوع، انجام ملاقات‌های مردمی، نظارت بر عملکرد قضات و دادیاران، مدیریت پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی، رعایت موازین قانونی در ارجاع پرونده‌ها و استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در جرایم قابل گذشت، نظارت اثربخش و مستمر بر عملکرد ضابطان، نظارت بر بازداشتگاه‌ها، صدور قرار‌های تأمین متناسب با جرایم، اجرای دستورالعمل اجرای احکام، استفاده از نهاد‌های ارفاقی و مجازات‌های جاگزین حبس، تشکیل کمیته رفع اطاله دادرسی و کاهش آمار پرونده‌های مسن و معوق، حضور فعال در واحد‌های کشیک، تشویق پرسنل شایسته و فعال، افزایش استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیکی و فن آوری‌های نوین در ارسال مکاتبات و دستورات اشاره کرد.

در ابتدای این جلسه، احمد رحمانیان معاون اول دادستان تهران طی سخنانی در تشریح کلیات برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ و راهبرد‌ها وگام‌های مندرج در آن اظهار کرد: برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ دادسرای عمومی و انقلاب تهران بر اساس نظرات اخذ شده از همکاران و با نگاه به ارتقاء و پویایی در خدمت رسانی دادسرا به جامعه و شناخت نواقص، معایب و ظرفیت‌ها، در قالب ۱۲ راهبرد، ۷۶ برنامه و ۴۶۰ گام اجرایی تدوین و برای اجرا به نواحی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول