اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اتمام ۶۶ پروژه بهداشتی در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ۶۶ پروژه بهداشتی در دست احداث در مناطق زیرپوشش دانشگاه به اتمام رسیده است.

اتمام ۶۶ پروژه بهداشتی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، نوید دانایی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به ارائه گزارشی از وضعیت شیوع کرونا ویروس در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پرداخت و گفت: وضعیت شیوع کرونا ویروس در ماه‌های پایانی سال گذشته مدیریت شده بود و مناطق زیرپوشش این دانشگاه در شرایط مطلوبی قرار داشتند؛ ولی با توجه به حضور مردم در اماکن شلوغ و پررفت و آمد برای خرید شب عید، سفر، برگزاری دورهمی و عید دیدنی در ایام تعطیلات عید نوروز درگیر موج چهارم شدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، همه شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه بجز شهرستان آرادان که نارنجی است، در وضعیت قرمز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: با توجه به زیرساخت‌های مطلوب و تجربه‌ای که از روزهای پیشین کسب کرده‌ایم، مراقبت از بیماران به خوبی انجام می‌شود و شرایط در وضعیت ثابتی قرار گرفته است.

دانایی افزود: این روزها مدافعان سلامت با زبان روزه در لباس‌های ویژه بخش کرونا، روزهای سخت و طاقت‌فرسایی را تحمل می‌کنند و امیدواریم با همیاری و همکاری مردم از این روزهای سخت به خوبی گذر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در این مدت که این دانشگاه همچون کشور درگیر مبارزه با کرونا ویروس بود از توسعه و پیشرفت غافل نشده است، بیان کرد: اورژانس حوادث و مرکز سوختگی دانشگاه به بهره‌برداری رسیده و تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در قسمتی از این مرکز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم حوزه سلامت استان در روزهای کرونایی، توسعه بخش‌های ویژه بود که در این مدت ۴۲ تخت بیمارستانی جدید به بخش‌های ویژه (ICU)  اضافه شده است.

وی با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و روستاها گفت: ۶۶ پروژه بهداشتی در دست احداث در مناطق زیرپوشش دانشگاه از ۷۲ پروژه به اتمام رسیده است و اتمام این پروژه‌های باقی مانده جزو اولویت‌های این دانشگاه در امر خدمت‌رسانی به مردم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار کرد: واکسیناسیون علیه بیماری کرونا ویروس به خوبی در مناطق زیرپوشش دانشگاه در حال انجام است و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان جزو دانشگاه‌های پیشرو در کشور در امر واکسیناسیون علیه این بیماری بوده است.

دانایی افزود: کارکنان بهداشت درمان، جانبازان، پاکبانان، کارکنان آرامستان‌ها  و  بیماران خاص واکسینه شدند و تزریق واکسن افراد بالای ۸۰ سال آغاز شده و امیدواریم به‌زودی بتوانیم با واکسینه کردن گروه‌های بعدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم کرونا را مدیریت و کنترل کنیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول