اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معترضان ترکیه‌ای، اخراج آمریکایی‌ها و بستن «اینجرلیک» را خواستار شدند

معترضان ترکیه‌ای در رد اقدام واشنگتن در به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» در سال ۱۹۱۵ ضمن برپایی تظاهرات، اخراج آمریکایی‌ها از پایگاه هوایی «اینجرلیک» را خواستار شدند.

معترضان ترکیه‌ای، اخراج آمریکایی‌ها و بستن «اینجرلیک» را خواستار شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با شدت گرفتن واکنش‌های مقام‌های آنکارا علیه اقدام واشنگتن در به رسمیت شناختن «نسل کشی ارامنه» در سال ۱۹۱۵ توسط امپراطوری عثمانی، تعدادی از معترضان ترکیه‌ای نیروهای نظامی آمریکا از پایگاه هوایی اینجرلیک را خواستار شدند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه شنبه چهارم اردیبهشت ماه، «نسل کشی ارامنه» در دوران امپراطوری عثمانی را به رسمیت شناخت و گفت: «هر سال در این روز،‌ ما کسانی که در نسل کشی ارامنه در دوران عثمانی کشته شدند را یادآوری می‌کنیم». وی افزود، در ۲۴ آوریل ۱۹۱۵، یک میلیون و پانصد هزار ارمنی توسط امپراطوری عثمانی قتل عام شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تعدادی از معترضان ترکیه‌ای با تجمع در برابر پایگاه هوایی اینجرلیک در استان «آدنا» علیه این اقدام دولت آمریکا تظاهرات کردند.

طبق این گزارش، معترضان در تظاهرات خود از دولت ترکیه خواستند این پایگاه نظامی را تعطیل و نظامیان آمریکایی مستقر در آن را از ترکیه اخراج کند.

این تجمع اعتراضی را «اتحادیه جوانان ترکیه» برنامه ریزی و سازماندهی کرد. به گفته این اتحادیه، اقدام دولت بایدن در به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» غیرقانونی و فاقد وجاهت قانونی است.

معترضان ضمن اهتزار پرچم ترکیه در این تظاهرات بنرهایی در دست داشتند که روی آنها این مطالب نوشته شده بود: "ناتو برو بیرون- دشمن آتاتورک"، "در جواب به دروغ‌گویی‌های ایالات متحده درباره نسل‌کشی، اینجرلیک را ببندید"، "به ناتو نه بگویید اینجا سرزمین ماست"».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول