اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

حمله به خبرنگار شبکه هیسپان تی وی در هندوراس

ماروین داسائف آگیلار، خبرنگار شبکه هیسپان تی وی معاونت برون مرزی صداوسیما حین تهیه گزارش در پایتخت هندوراس مورد حمله قرار گرفت.

حمله به خبرنگار شبکه هیسپان تی وی در هندوراس

به گزارش خبرگزاری فارس، ماروین داسائف آگیلار خبرنگار شبکه هیسپان تی وی در تگوسیگالپا پایتخت هندوراس در حین تهیه گزارش از یک گردهمایی انتخاباتی یکی از کاندیداها به نام خیومارا کاسترو دزلایا توسط عوامل شبکه خبری متعلق به مانوئل زلایا، رئیس جمهور سابق هندوراس و طرفداران حزب مخالف به نام Libertad y Refundación مورد حمله قرار گرفت.

این حادثه پس از حمله فیزیکی و لفظی کارکنان کانال متعلق به رئیس جمهور سابق مانوئل زلایا رخ داد که خواستار اولویت در پوشش خبر بودند و سپس طرفداران حزب مخالف Libertad y Refundación نیز در موافقت با این تجاوز دست به خشونت زدند.

در پی این اقدام و حمله به خبرنگار شبکه هیسپان تی وی، دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه هندوراس (SEDH) طی بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود ضمن ابراز تاسف عمیق از این اتفاق نوشت: دفتر حقوق بشر وزارت امور خارجه هندوراس عمیقاً از اقدامات متجاوزانه‌ای که روز گذشته علیه روزنامه نگار و خبرنگار شبکه هیسپان تی وی، ماروین داسائوف آگیلار در یک گردهمایی سیاسی رخ داد، ابراز تاسف می کند. این اقدامات نه تنها جان روزنامه نگاران را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه آزادی بیان مطبوعات را نیز به صورت نامتناسبی محدود می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: یک بار دیگر ،SEDH  خواستار احترام به جان روزنامه نگاران و خبرنگاران در تمام صحنه ها همچنین در زمینه های انتخاباتی است. ما به طور پیشگیرانه از همه مردم، احزاب سیاسی و به طور کلی جامعه می خواهیم که حقوق بشر روزنامه نگاران و خبرنگاران را نقض نکنند و از رعایت استانداردهای بین المللی در این زمینه دفاع می کنیم.

این اولین بار نیست که تیم خبری شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی قربانی این نوع حملات در این کشور آمریکای مرکزی می شود. پیشتر نیز آگیلار هنگام تهیه خبر از یک اعتراض در هندوراس، مورد حمله نیروهای امنیتی این کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول