اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

دولت اسلامی باید بستر سفره پاک را برای مردم فراهم کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تلاش برای توسعه غذای حلال و فراهم‌سازی بستر سفره پاک بر اساس آیات 114 و 115 سوره نحل از وظایف بسیار مهم دولت اسلامی است.

دولت اسلامی باید بستر سفره پاک را برای مردم فراهم کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در برنامه رسانه‌ای بیان نکات تفسیری جزء چهاردهم قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: تلاش برای عدالت‌گستری در آیه ۹۰ از سوره مبارکه نحل مورد تاکید قرار گرفته که یکی از شاخصه‌های اصلی و مهم دولت اسلامی است.

وی افزود: خداوند در این آیه امر به عدالت‌گستری می‌کند و مأموریت اصلی دولت اسلامی عدالت‌گستری است و نبی گرامی اسلام در آیه ۴۰ شورا نیز به این مسئله عدالت‌گستری اشاره کرده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عدالت نیاز اصلی جامعه بشری است و بر اساس روایت یک ساعت عدالت‌محوری بالاتر از هفتادسال عبادت و یک ساعت ظلم بدتر از شصت سال معصیت است.

حاج ابوالقاسم تأکید کرد: دولت اسلامی بدون عدالت نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد و عدالت در به‌کارگیری کارگزاران و شایسته‌سالاری در مناصب، در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی متناسب با اهداف نظام،در عرصه فرهنگ و استفاده از نسخه‌های متناسب با فرهنگ اسلامی و نسخه‌های برخاسته از تفکر اسلامی، در اقتصاد و ایجاد فرصت‌هایی برابر برای همه هم‌وطنان از شاخصه‌ها و  وظایف اصلی دولت اسلامی است.

وی یادآور شد: بر اساس روایت عالم هستی بر عدل استوار است و جهت‌گیری فرهنگی بر اساس دعوت به‌سوی خداوند و عدل از دیگر شاخصه‌های دولت اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در آیه ۱۲۵ سوره نحل یک رسالت فرهنگی بر دوش نبی خدا گذاشته‌شده که دعوت به راه خداوند است.

وی افزود: روح حاکم بر تمام فرهنگ های دولت اسلامی باید دعوت به خدا باشد و تمام ابزارهای فرهنگی که در اختیار دولت اسلامی است همه باید به‌سوی «سبیل الله» دعوت کننده باشند و دولت اسلامی باید اهتمام خود را در راستای حمایت از سازمان‌های دعوت کننده به سمت خدا به کار گیرد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: تلاش برای توسعه غذای حلال و فراهم آوردن سفره پاک بر اساس آیات ۱۱۴ و ۱۱۵ سوره نحل از دیگر وظایف بسیار مهم دولت اسلامی است.

وی تأکید کرد: خوراک و آشامیدنی مطلوب از نگاه خداوند باید حلال و طیب باشد و دین اسلام یک دین جامعی است و برای تمام عرصه‌های زندگی مثل خوراک نیز برنامه دارد و آن‌ها را به حلال و حرام تقسیم‌بندی کرده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دولت اسلامی باید زمینه سفره پاک را برای عموم مردم فراهم کند و چیزهایی که حلال هستند را در نظام سلامت و تغذیه به‌طور دقیق نهادینه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اگر خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها از مواد فاسد تهیه شود بدن انسان آلوده و مریض خواهد شد و بر اساس روایت اگر لقمه حرامی به بدن انسان وارد شود ملائکه انسان را مورد لعن قرا می‌دهند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول