اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

اجرای همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی/ تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان

رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم از اجرای همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم با حقوق اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت و همچنین تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم خبر داد.

اجرای همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی/ تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، عبدالرضا باقری رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم اظهار کرد: موضوع همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با اولین نامه‌نگاری رسمی وزیر علوم، در تاریخ دوم آبان ‏۱۳۹۷‬ با معاون اول رئیس جمهوری آغاز و در لایحۀ بودجه سال ۱۳۹۹ اعتباری برای آن پیش‌بینی شد که بعد از رفت و برگشت لایحه از مجلس به دولت، به دلیل محدودیت منابع در بودجه، حذف شد.

وی افزود: ملاقات‌ها، مکاتبات و پیگیری‌های متعدد مسؤولان و مدیران ارشد وزارت و تشکّل‌های صنفی با مقامات مختلف کشور و حمایت‌های ارزشمند نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال گذشته ادامه یافت و به درج آن در بند «و» تبصره «۲» قانون بودجه سال ۱۴۰۰ انجامید.

باقری ضمن تشکر و قدردانی از افرادی که در به ثمر نشستن این مهم در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی همکاری کردند، ادامه داد: چگونگی اجرای همسان‌سازی در چارچوب قانون با تشکیل کارگروهی با مسؤولیت مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه و با حضور تعدادی از معاونان ستادی وزارت و برخی از رؤسای دانشگاه‌ها با بررسی ضوابط و مقررات موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نظرخواهی از دانشگاه‌ها و تشکل‌های صنفی اعضای هیأت علمی و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه برای نحوه تأمین اعتبار، پیش‌نویس مصوّبات را برای پیشنهاد به وزیر علوم آماده کرد.

وی افزود: خوشبختانه این موضوع امروز نهایی شد و با تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها برای قرار دادن آن در دستور کار هیأت‌های امنا ابلاغ شد.

رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه همچنین از تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: با مکاتبات متعدد وزیر علوم، تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصد حقوق کارمندان از  اول بهمن ‏۹۹‬ به اول اسفند ۹۸ اصلاح می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون با توجه به دریافت مجوزهای قانونی، مقرر شده است، پرداخت آن از محل اعتبارات مانده‌های سنواتی و درآمدهای اختصاصی مؤسسات ذی‌ربط، پس از تصویب در هیأت‌های امنا، انجام شود.

باقری ادامه داد: بدیهی است با این مجوز قانونی، مؤسساتی که از اعتبارات مانده‌های سنواتی و درآمدهای اختصاصی برخوردارند، می‌توانند با انجام فرآیندهای مربوطه این اقدام را به عمل آورند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول